چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ساعت ۵:۴۴
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی مطرح کرد:

بهره برداری از درمانگاه عمومی گرمه، به زودی/فقدان نیروی متخصص پاراکلینکی در استان، چالش جمعیت هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان تاکنون در حوزه سلامت سه مرکز درمانی را در استان راه اندازی کرده است، اعلام کرد: این جمعیت به زودی درمانگاه عمومی شهر گرمه را نیز راه اندازی خواهد کرد.
 بهره برداری از درمانگاه عمومی گرمه، به زودی/فقدان نیروی متخصص پاراکلینکی در استان، چالش جمعیت هلال احمر,

به گزارش عصر اترک، حسن شکوری نسب، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه، تاسیس مراکز درمانی و تشکیل تیم های درمان اضطراری را از ظرفیت های بسیار مهم خدمت رسانی این جمعیت به مردم عنوان کرد.

 

شکوری نسب با اشاره به اینکه این جمعیت از سال91 تاکنون سه درمانگاه شامل درمانگاه عمومی و کیلینک تخصصی و فوق تخصصی امام رضا ( ع ) را در شهر بجنورد، همچنین درمانگاه عمومی در شهر شیروان را راه اندازی کرده که به مردم خدمات درمانی ارائه می دهد، اعلام کرد:  به زودی درمانگاه عمومی و تجهیز شده شهر گرمه را نیز به بهره برداری می رسانیم.

 

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در سه درمانگاه فعال یاد شده این جمعیت در شهرهای بجنورد و شیروان بیش از 14 نوع خدمت درمانی را به مردم ارائه می دهیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این جمعیت برای ارتقای خدمات درمانی خود به مردم نسبت به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی، خریداری تجهیزات ست ورزشی، اکو و سونوگرافی اقدام کرده بود، تصریح کرد: بهره برداری از این امکانات آماده سازی شده، معطل جذب نیروی متخصص پاراکلینیکی است که متاسفانه استان با فقدان این نیروهای متخصص روبرو است و تاکنون نیز نتوانسته که این نیروها را جذب کند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی یادآور شد: این جمعیت در سال 93 بر اساس عقد تفاهم نامه ای با مسئولان ذی ربط استان برای راه اندازی یک مرکز پاراکلینیکی نسبت به تهیه تجهیزات سونوگرافی اقدام کرد که تجهیزات خریداری شدند اما متاسفانه در استان نیروی متخصص وجود نداشت تا این تجهیزات بهره برداری شوند.

 

وی در بخشی دیگر از سخن خود به انتقال مصدومان حادثه دیده تصادفات جاده ای به بیمارستان ها در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه وظیفه انتقال مصدومان حادثه دیده جاده ای به مراکز درمانی با اورژانس است، با این وجود، در هنگام ضرورت، این جمعیت نیز به انتقال مصدومان به مراکز درمانی اقدام می کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامیکه مصدومان به بیمارستان ها منتقل می شوند متاسفانه دفاتر بیمه ای، امضای جمعیت هلال احمر در پای فرم دریافت خدمت درمانی را برای پرداخت غرامت به مصدوم را قبول نمی کنند که این موضوع به یک چالش بسیار مهم در حوزه خدمات درمانی تبدیل شده است.

 

شکوری نسب در خاتمه یادآور شد: از سال 94 تاکنون تعداد فوتی های حین انتقال به مراکز درمانی توسط جمعیت هلال احمر استان به صفر رسیده است.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک