جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۹۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ساعت ۱۳:۵

اخذ هرگونه وجهی به‌غیراز موارد مشخص‌شده ممنوع است

راه فاروج-رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان فاروج با اشاره به ثبت‌نام 90 درصدی دانش‌آموزان فاروجی گفت: به‌غیراز هزینه بیمه، کتاب و لباس فرم در مدارس دولتی اخذ هرگونه وجهی اجباری از اولیا دانش‌آموزان ممنوع است.

 

به گزارش راه فاروج؛ رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار راه فاروج گفت: ستاد پروژه مهر در شهرستان فاروج از تیرماه تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است، یکی از بخش‌های این پروژه کمیته ثبت‌نام است که امورات مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان را پیگیری می‌کند. تا امروز حدود 7051 دانش‌آموز از مجموعه 8000 دانش‌آموز شهرستان ثبت‌نام‌شده‌اند و بیش از 90 درصد ثبت‌نام‌ها تا امروز انجام‌گرفته است.

وی با اشاره به هزینه‌های مصوب ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: در مدارس عادی که به‌صورت دولتی اداره می‌شوند هزینه بیمه، کتاب و در صورت تصویب انجمن اولیا مدرسه هزینه لباس فرم هنگام ثبت‌نام از اولیا اخذ می‌شود. یکسری مجلات کمک‌آموزشی مانند رشد نیز وجود دارد که والدین می‌توانند به‌صورت اختیاری برای اشتراک آن اقدام کنند و غیرازاین موارد هیچ‌گونه وجهی از اولیا دانش‌آموزان گرفته نمی‌شود.

مجید معتمدی بابیان اینکه مدارس هیئت‌امنایی، غیرانتفاعی و شبانه‌روزی شهریه مصوب دارند اظهار داشت: سالانه یک شهریه مصوب از وزارت اعلام‌شده و ما در کمیته شهرستان تصمیم‌گیری کرده و شهریه مناسب را اعلام می‌کنیم که با توجه به وضعیت شهرستان معمولاً برای مدارس فاروج شهریه را کمتر از میزان اعلام‌شده در نظر می‌گیریم.

وی در ادامه افزود: در این مدارس کلاس‌های فوق‌برنامه‌ای که تدارک دیده می‌شود به‌صورت مصوب بوده و با اختیار اولیا دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌شود. هیچ‌گونه اجباری وجود ندارد که دانش‌آموزان در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند. اگر غیر این موارد که مصوب است مبالغ دیگری گرفته می‌شود گزارش‌شده و پیگیری خواهد شد. همکاران ما نیز در ستاد ثبت‌نام بازدیدهای دوره‌ای به‌صورت تصادفی از مدارس دارند و موارد جزئی که در مدارس رعایت نشده باشد را حتماً اعلام و پیگیری خواهند کرد.

وی همچنین بیان کرد: بسیاری از مدارس ما فرم مدارس دارند، یعنی انجمن اولیا آن مدرسه تصمیم گرفته و تعیین کرده‌اند که یکسان‌سازی شده و فرم مدارس تهیه شود. این فرم مصوب شده و مبلغ تعیین‌شده آن به اطلاع اولیا رسیده است. این هزینه هم هنگام ثبت‌نام اخذ می‌شود و موضوع کاملاً جدایی است و نباید جزو هزینه‌های ثبت‌نام محسوب نمی‌شود.

معتمدی با اشاره به اخذ شهریه در مدارس شبانه‌روزی گفت: سرانه غذایی در نظر گرفته‌شده برای مدارس شبانه‌روزی آن‌قدر نیست که هزینه‌های خوابگاهی و خوراک دانش‌آموز را تامین نماید و شهریه‌ای که برای مدارس شبانه‌روزی دریافت می‌شود برای کمک به سرانه غذایی دانش‌آموز و کلاس‌های جداگانه‌ای که برای آن‌ها گذاشته می‌شود هزینه خواهد شد، این هزینه‌ها برای مدارس از وزارت خانه تصویب‌شده و اعلام می‌شود و مبالغی که در شهرستان فاروج گرفته می‌شود در مقابل استان بیش از 50 درصد کمتر است.

وی در ادامه افزود: بعضی اولیا به‌صورت اختیاری به مدارس کمک می‌کنند تا کیفیت آموزشی، پشتیبانی، نظارت و همه مسائلی که به بحث آموزشی و پرورشی در آن مدرسه بهبود یابد و این کمک‌ها به‌هیچ‌وجه به‌صورت اجبار نیست. ما در طول سال هم خیرین زیادی داریم که به مدارس کمک می‌کنند و در حال حاضر هم یکی از خیرین ما در حال ساخت یک مدرسه شش کلاسه است که نزدیک 1 میلیارد تومان هزینه می‌کند.

معتمدی با تأکید بر اینکه به‌جز مبالغی که عنوان‌شده است هیچ مدرسه‌ای حق ندارد از دانش‌آموزی شهریه و پولی دریافت کند اظهار داشت: تلفن‌هایی دربرد مدارس و در ورودی مدارس نصب‌شده و اگر سؤال، مشکل و اعتراضی در بحث ثبت‌نام داشتند می‌توانند تماس گرفته و طرح شکایت کنند و ما نیز موظف هستیم که پاسخگوی اولیا دانش‌آموزان باشیم.

ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش‌وپرورش 02182287072

ستاد ثبت‌نام استان خراسان شمالی 05832223599

ستاد ثبت‌نام شهرستان فاروج 05836422707

رئیس ستاد ثبت‌نام شهرستان فاروج (مجید معتمدی) 09155811660

دبیر ستاد ثبت‌نام شهرستان فاروج (ابراهیم پاکدل) 09153881173

 

پایان خبر./77

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک