شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۷۹۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ساعت ۲:۴۱

روسیه برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران نشست برگزار می‌کند

یک سناتور روس گفت: روسیه نشستی را با آمریکا، چین، فرانسه، انگلستان و آلمان برای حمایت از توافقنامه هسته‌ای ایران برگزار می‌کند.
روسیه برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران نشست برگزار می‌کند,

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ایگور مارازوف» سناتور روس گفت: روسیه نشستی را با آمریکا، چین، فرانسه، انگلستان و آلمان برای حمایت از  توافقنامه هسته‌ای ایران برگزار می‌کند.

این سناتور روس با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکا تهدیدی برای توافقنامه هسته‌ای ایران است، تصریح کرد: این کشور نباید وضعیت جهانی را به چالش بکشد و روسیه می‌تواند نشستی را با حضور قدرت‌های جهانی که این توافقنامه را به امضا رساندند، برگزار کند.

مارازوف که همزمان عضو کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه می‌باشد، افزود: همچنین در این نشست نمایندگان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای نیز باید شرکت و از حقوق ایران در این توافقنامه حمایت کنند.

این سناتور روس ادامه داد: شرکت‌های اروپایی در اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری کردند و به همین دلیل کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال ثبات در منطقه هستند.

مارازوف در پایان اظهار داشت: واکنش ایران به گسترش تحریم‌های آمریکا علیه «تهران» منطقی و قابل فهم است.

توافق جامع و نهایی هسته‌ای «وین» با عنوان شناخته شده و رسمی «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای تهران و به دنبال تفاهم هسته‌ای «لوزان» در 23 تیر 1394 برابر با 14 ژوئیه 2015 در اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، ایالات متحده آمریکا و آلمان منعقد شد.

انتهای پیام/ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک