پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ساعت ۱:۵۳
در گفت و گو با عصر اترک عنوان شد:

ایتام روستاهای زلزله زده بجنورد با همت جهادگران خانه دار می شوند

مدیر داخلی قرار گاه شهید کاظمی گفت: با استقرار جهادگران گروه جهادی شهید کاظمی در روستاهای زلزله زده بجنورد، سه باب خانه جدید برای سه خانواده یتیم ساکن در این روستاها در دست ساخت هستند.
ایتام روستاهای زلزله زده بجنورد با همت جهادگران خانه دار می شوند,

سید جواد سعادت مدیر داخلی قرارگاه شهید کاظمی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: با توجه به فوریتی که برای بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی وجود داشت، گروه جهادی شهید کاظمی به این استان اعزام شد.

 

به گفته وی، در 10 مرداد ماه تیم عمرانی و پزشکی این گروه که شامل 100 نفر بودند به این استان اعزام شدند که تیم پزشکی با استقرار در روستای زلزله زده دوراقانلو از توابع شهرستان بجنورد به هزار زلزله دیده ساکن در این روستا و روستاهای پیرامونی آن خدمات دندانپزشکی و پزشکی ارائه داد.

 

وی افزود: تیم عمرانی نیز ساخت سه خانه جدید برای سه خانواده یتیم ساکن روستاهای قصر قجر، فخر الدین و بوربور را آغاز کردند.

 

سعادت عنوان کرد: ساخت سرویس های بهداشتی در این روستا را نیز آغاز کردند.

 

وی در ادامه به اعزام تیم دوم از این گروه متشکل از 200 نفر برای انجام خدمات عمرانی و فرهنگی به استان نیز اشاره کرد و گفت: این تیم دوم فعالیت های عمرانی تیم اول را ادامه دادند.

 

وی افزود: تیم دوم همچنین به ساخت سکو در روستای قصر قجر برای استقرار چادرهای اسکان زلزله زدگان این روستا در آن و بازسازی چشمه روستای بدون لوله کشی آب فخرالدین اقدام کرده اند.

 

وی یادآور شد: به همراه تیم دوم، بانوان و طلبه های مردی نیز حضور دارند که فعالیت های فرهنگی از جمله برگزاری مسابقات، برگزاری یادواره شهدا، ارتباط گیری با مردم، تمیز کردن مساجد و امام زدگان و رنگ آمیزی بناهای آنها در سطح روستاهای یاد شده را انجام می دهند.

 

مدیر داخلی قرار گاه شهید کاظمی در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به اینکه در 20 تیر ماه یک تیم از دانشجویان امام صادق ( ع ) به روستاهای زلزله زده شهرستان بجنورد اعزام شدند، گفت: آنان با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان در سطح این روستاها کارگاه هایی خیاطی و کشاورزی نوین را بر پا کردند و به علاقمندان آموزش های عملی در این زمینه ها را ارائه دادند.

 

سعادت خاطر نشان کرد: در همین راستا، این گروه جهادی هم اکنون پیگیر راه اندازی یک دهکده اقتصاد مقاومتی در این منطقه است.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک