جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ساعت ۱۴:۴۳
در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد؛

دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع بیوتروریسم

کرمانشاه- دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع بیوتروریسم و آگروتروریسم در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد.
دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع بیوتروریسم,

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع بیوتروریسم و آگروتروریسم در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ مردادماه جاری برگزار شد.

 این دوره آموزشی در دو کلاس ویژه کاردان و تکنسین های دامپزشکی و نیز کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار گردید و در آن شناخت تهدیدات و نیز نحوه برخورد با انها در حوزه دامپزشکی تشریح شد.

هدف از برگزاری این دوره افزایش هرچه بیشتر دانش و آگاهی کارکنان اداره کل دامپزشکی استان در حوزه پدافند غیرعامل به ویژه موضوع  بیوتروریسم و آگروتروریسم است؛ آگروتروریسم یا همان بیوتروریسم کشاورزی شامل استفاده از بیماری حیوانی و گیاهی به منظور ایجاد آسیب و تخریب وسیع در بخش کشاورزی است.

با توجه به افزایش تهدیدات بیوتروریستی، سایبری و زیستی و اهمیت مقوله تهدیدشناسی، افزایش پایداری و کاهش آسیب‌پذیری زیرساختها و مراکز حیاتی، حساس و مهم در مقابل تهدیدات از طریق فرهنگ‌سازی، آموزش، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت دفع این تهدیدات باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

تهدید امنیت غذایی،  کاهش تولید غذا، خسارات شدید اقتصادی،   از بین بردن اعتماد عمومی و... از جمله پیامدهای حملات بیوتروریسمی است که ضرورت آمادگی در برابر این گونه تهدیدات را بیش از پیش نمایان می کند و برگزاری دوره فوق نیز در همین راستا بوده است.

لازم به ذکر است، که مدرس دوره مذکور دکتر محمد سلیمی راد مدرس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیر عامل کشور بود که  در دو دوره ۱۲ ساعته هر کدام به مدت دو روز در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد که مجموعا ۸۶ نفر از کارکنان اداره کل دامپزشکی در این کلاس ها شرکت کردند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک