جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ساعت ۳:۴۸
در گفت و گو با عصر اترک تشریح شد:

ارائه روزانه بیش از ۵۰۰ خدمت پزشکی و دندانپزشکی جهادگران منتظران ظهور به محرومان مانه و سملقانی

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور گفت: از 20 مرداد ماه 110 داندانپزشک و پزشک گروه جهادی منتظران ظهور در روستای کالیمانی شهرستان مانه و سملقان مستقر شده اند که تا 30 مرداد ماه به محرومان این شهرستان خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهند.
ارائه روزانه بیش از 500 خدمت پزشکی و دندانپزشکی جهادگران منتظران ظهور به محرومان مانه و سملقانی,

جلال عادلی، مسئول گروه جهادی منتظران ظهور در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: برنامه تابستانی گروه جهادی منتظران ظهور که تیمی کشوری است با 100 دندانپزشک و 10 پزشک از 20 مرداد ماه در ساختمان های دهیاری، خانه بهداشت، پایگاه بسیج، مدرسه و دبیرستان روستای کالیمانی که از محرومترین روستاهای شهرستان مانه و سملقان است، استقرار یافته اند.

عادلی افزود: این تیم تا 30 مرداد ماه برای ارائه خدمات دندانپزشکی و پزشکی در این شهرستان حضور خواهند داشت.

وی با یادآوری این مطلب که قبل از حضور این تیم دندانپزشکی و پزشکی، یک گروه عمرانی از این گروه جهادی به یک روستای زلزله زده این شهرستان اعزام شدند و در زمینه ساخت و ساز خدمت ارائه کردند، عنوان کرد: حال با حضور این تیم پزشکی و دندانپزشکی به این روستا، خدمات عصب کشی دندان، ترمیم دندان، پر کردن دندان، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و سایر خدمات پزشکی به مراجعه کنندگان ارائه خواهند داد.

وی افزود: برای ارائه خدمات دندانپزشکی شش یونیت دندانپزشکی در این روستا مستقر شده است.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور یادآور شد: 80 درصد از پزشکان و دندانپزشکان این گروه جهادی از متخصصان و اساتید دانشگاهی کشور هستند و مابقی نیز دانشجویانی هستند که به عنوان دستیار در کنار این متخصصان و استید دانشگاهی مشغول به فعالیت شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه گستره ارائه خدمات این تیم تخصصی به محرومان شهرستان مانه و سملقان است، عنوان کرد: با این وجود، هر روز بیمارانی از سایر شهرستان های خراسان شمالی به این روستا برای دریافت خدمت مراجعه می کنند.

وی افزود: روز گذشته یک تیم پزشکی و دندانپزشکی از این گروه جهادی را برای ارائه خدمت به روستای محمد آباد اعزام کردیم.

عادلی همچنین اعلام کرد: دندانپزشکان جراح این گروه جهادی نیز در شهر آشخانه مستقر خواهند شد تا در این شهر جراحی های دهان و دندان بیماران شناسایی شده را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به طور کلی این تیم روزانه 500 خدمت دندانپزشکی، 150 خدمت پزشکی و 150 خدمت چشم پزشکی به بیماران مراجعه کننده ارائه داده اند.

وی درباره وضعیت بهداشت جسمی و دهان و دندان بیمارانی که معاینه شده اند نیز اظهار کرد: متاسفانه وضعیت سلامت و بهداشت دهان و دندان تمامی مراجعه کنندگان برایدریافت خدمات دندانپزشکی، شرایط مساعدی نداشت.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور افزود: در زمینه پزشکی نیز اغلب مراجعه کنندگان مادران باردار بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: عده ای از بیماران نیز به علت نارحتی های چشمی که متاثر از آلودگی های محیطی بودند نیز مراجعه کرده اند.

وی در خاتمه درباره گلایه برخی از مراجعه کنندگان درباره عدم دریافت خدمات نیز اعلام کرد: جامعه هدف این گروه جهادی اقشار محروم هستند و این در حالی است که شماری از مراجعه کنندگان از شهرهای سایر شهرستان مراجعه کرده بودند.

عادلی یادآور شد: این گروه جهادی به روستاهای محروم مراجعه و بیماران را شناسایی و با ارائه برگه ای به آنان، آنها را برای دریافت خدمت به روستای کالیمانی دعوت می کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک