چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ساعت ۴:۵۰
مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی:

۷۰ درصد چارت سازمانی محیط زیست خراسان شمالی فاقد نیرو است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی 70 درصد چارت سازمانی اداره کل محیط زیست استان را فاقد نیرو اعلام کرد و گفت: این کمبود نیروها هم در حوزه محیط بانی و هم در حوزه کارشناسی وجود دارد.
70 درصد چارت سازمانی محیط زیست خراسان شمالی فاقد نیرو است,

علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار عصر اترک  با اعلام این خبر اظهارکرد: برای تبدیل وضعیت نیروها در خواست متعددی داده شده است اما از آنجایی که برای تبدیل وضعیت باید شناسه گرفته شود و این شناسه را سازمان برنامه و بودجه صادر می کند برای ثبت در سامانه دچار مشکل هستیم.

 

وی ادامه داد: طبق چارت سازمانی، اداره کل محیط زیست استان می تواند 32 نیروی قرارداد معین داشته باشد که فقط 9 نیرو قرار دادی در این مجموعه در استان وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: 70 درصد چارت سازمانی حفاظت محیط زیست فاقد نیرو است که این کمبود نیرو هم در حوزه محیط بانی و هم کارشناسی است.

 

مطهری از استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان درخواست ورود به موضوع و رفع این مشکل کرد .

 

وی در خصوص ساعات زیاد شیفت کاری محیط بانان نیز گفت: لایحه نوبت کاری تصویب و ابلاغ شده است و هم اکنون در حال انجام مقدمات اجرای آن هستیم تا نیروهای این سازمان از مزایای این طرح برخوردار شوند.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه در خصوص یکی دیگر از مشکلات محیط بانان به قرار گرفتن نیروهای محیط بان در زمره نیروهای شبه نظامی و برخوردار نبودن از مزایای نیروهای مسلح خبر داد و گفت: لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان در هیات دولت مصوب شده است و اگر این مصوبه دولت در مجلس نیز تصویب شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

 

مطهری در ادامه عمده معضل استان را ساماندهی نشدن پسماند استان اعلام و از این مشکل به عنوان بزرگترین معضل استان یاد کرد و خواستار پیگیری آن شد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه نگاه مدیریتی به موضوع پسماند چه در خصوص پسماندهای عادی که توسط مردم تولید می شود و چه پسماندهای صنعتی و ساختمانی وجود ندارد.

 

وی کمبود اعتبار شهرداری و دهیاری ها را توجیه این نهاد ها برای مدیریت نشدن پسماند اعلام کرد و افزود: امیدواریم معاون عمرانی استاندار با ورود به این موضوع دغدغه مردم را رفع نماید.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک