جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۹۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ساعت ۲:۵۳
رئیس پلیس نیروی انتظامی خراسان شمالی خبر داد:

۹۶ فوتی در جاده های استان  طی چهارماه نخست امسال

رئیس پلیس نیروی انتظامی خراسان شمالی از تعداد 96 فوتی در راه های اصلی و فرعی استان در چهارماه نخست سال جاری خبرداد وگفت: از این تعداد 36 فوتی در راه های فرعی و مابقی راه های اصلی بوده است.
96 فوتی در جاده های استان  طی چهارماه نخست امسال,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سرهنگ علیرضا حسین زاده، رئیس پلیس راه نیروی انتظامی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان مجموع کل تصادفات طی 4 ماهه نخست امسال را 803 فقره اعلام کرد وگفت: این درحالی است طی همین مدت طی سال گذشته 725 مورد تصادف در راه های استان اتفاق افتاده بود.

 

وی افزود:  این تعداد تصادفات منجر به فوت 96 نفر شده که 36 مورد آن  در راه های فرعی که  18 فوتی راه ها ی فرعی مربوط به تصادفات توسط موتور سواران بوده است.

 

وی  عمده ساعات تصادف موتور سوارها را در ساعات خلوت و تاریک شب اعلام کرد.

 

سرهنگ حسین زاده مجموع تصادفات جاده ای را در تیرماه سال جاری بی سابقه و رو به افزایش دانست و عمده تصادفات نگران کننده استان در را در روز عید فطر امسال اعلام کرد که درحادثه تصادف دو دستگاه پراید اتفاق افتاده بود.

 

وی خاطرنشان کرد:  این درحالی است که طی سال گذشته تعداد آمار فوتی ها در تیرماه  16 نفر بود که امسال در همین ماه  به 37 نفر افزایش یافت.

 

وی اظهارکرد: هر ساله با افزایش موج سفرها در هفته اول تابستان و مرحله بعدی در هفته آخر شهریورماه روبرو هستیم.

 

وی بیشترین تصادفات پلیس راه اسفراین در تیرماه امسال را درمحورهای فرعی با  6 فوتی اعلام کرد و یکی از محورهای پرحادثه جاده های استان را محور  راز ذکرکرد که درهمین ماه 7 نفر فوتی داشته است که از این تعداد فوتی 6 نفر موتور سوار و یک نفر سرنشین پراید بوده است.

 

سرهنگ حسین زاده  محور بحرانی استان را محور چمن بید به جنگل گلستان یا آشخانه به جنگل گلستان اعلام کرد ویادآور شد: کل متوفیان تیرماه طی سال گذشته درمحور حوزه پلیس راه چمن بید که از آشخانه به جنگل گلستان است یک  یک نفر متوفی داشتیم که امسال به  16 نفر آمار متوفی دراین محور افزایش یافت.

 

وی یکی از علل آمار فوتی های جاده های استان را افزایش تعداد تلفات سوانح اعلام کرد که مثلا  امسال در سه فقره تصادف با 6 نفر فوت مواجه شدیم و یا  در بارندگی هفته اول تیرماه در تصادف رخ به رخ سه نفر در یک تصادف فوت کردند.

 

رئیس پلیس نیروی انتظامی خراسان شمالی درباره اینکه آیا کیفیت جاده ها می تواند در کاهش عامل تصادفات دخیل باشند، گفت: جاده اگر بدترین کیفیتی هم که داشته باشد  انتظار می رود از راننده ها  با تخصص و گواهینامه ای که دارند  به بهترین وضعیت باید راه ها را درحین رانندگی کنترل کند.

 

وی خطای انسانی را در کنار نا مناسب بودن کیفیت جاده ها در وضعیت رانندگی اثرگذار دانست.

 

سرهنگ حسین زاده در رابطه با پروژه دوبانده شدن جاده جنگل گلستان – بجنورد نیز اظهار داشت: توقع   افکار عمومی از این محور این بود که  خیلی زودتر باید دو باند شدن این محور به نتیجه می رسید  این بدان معناست اگر این محور هنوز دو باند نشده به علت روند کند آن بوده است.

 

وی افزود: سال گذشته حدود 35 کیلومتر از این محور تفکیک و زیر بار ترافیکی رفت درحالی که پیش بینی بود امسال قبل شروع سفرهای تابستانی 35 کیلومتر دیگر زیر بار ترافیکی رود چراکه زیرسازی های و ابنیه راه که قرار بود ساخته شود امسال احداث شد و الان فقط در مرحله آسفالت و تجهیز علایم باقی مانده که متاسفانه کار خوابیده است.

 

 رئیس پلیس راه نیروی انتظامی خراسان شمالی در رابطه با تعداد دوربین های ثبت تخلفات جاده ای نیز گفت: تا سال گذشته 4 دوربین ثبت تخلف در جاده های استان وجود داشت و پارسال در اسفندماه 6 تا دوربین دیگر به بهره برداری رسید.

 

وی مجموع کل دوربین های فعال استان در ثبت تخلفات جاده را درحال حاضر 9 دستگاه دوربین اعلام کرد  درحالی که محور اسفراین به بجنورد و بجنورد به آشخانه نیز در حال تجهیز است تا پایان سال 10 دوربین  دیگر  به جاده های استان اضافه شود.

 

سرهنگ حسین زاده بیشترین تصادفات را در راه های روستایی را موتور سواران اعلام کرد که اکثرا در ساعات پایانی شب به علت بی احتیاطی و نداشتن کلاه ایمنی اتفاق می افتد.

 

وی پراکندگی اورژانس های هلال احمر  را درجاده ها نسبتا مناسب دانست و گفت: هیچ وقت اتفاق نیفتاده که پلیس در سرصحنه تصادف باشد و اورژانس با تاخیر آمده باشد و یا برعکس.

 

سرهنگ حسین زاده گفت: ضعف امکانات  پزشکی در بیمارستان های گلستان باعث شده  آمار فوتی های استان ما افزایش یابد .

 

انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک