پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ساعت ۱:۷

بی مهری در نبود مدارس مسکن مهر/ مهر در راه است فقط یک مدرسه ۲ شیفت در مسکن مهر

اسفراین- سپهرآیین- ماجرای بهره برداری و اختصاص فضاهای آموزشی جدید و سهولت در فرآیند تحصیل دانش آموزان ساکن در سایت های مسکن مهر باید اولویت شماره یک در عرصه آموزش و پرورش باشد.
بی مهری در نبود مدارس مسکن مهر/ مهر در راه است فقط یک مدرسه 2 شیفت در مسکن مهر,
به گزارش عصراترک به نقل از سپهرآیین، دسترسی آسان به مدارس یکی از مهم ترین زیرساخت های آموزشی است که باید در هر منطقه ای تامین شود، اما متاسفانه با گذشت سال ها از ایجاد سایت های مسکن مهر در مناطق حاشیه ای شهر تاکنون تدبیر جدی برای احداث و راه اندازی مدارس در سایت مسکن مهر نشده است. 

 حال که بساط کمیته های برنامه ریزی در شهرستان ها به پا  شده است وقت آن است که مسئولان و متولیان امر با توجه به اولویت ها، اعتبارات مصوب را روی کاغذ بنویسند و برای اختصاص اعتبار برای مصوبات کمیته برنامه ریزی  اهتمام ورزند، کماکان 3 مدرسه نیمه تمام در مسکن مهر اسفراین وجود دارد که مهم تر از هر مهمی ساکنان و البته دانش آموزان آن مناطق در انتظار بهره برداری از آن ها هستند، مدارسی که باید خیلی زود بتوانند میزبان قدوم پر مهر دانش آموزان باشند، هرچند تابستان فرارسیده است اما هر روز آن سو تر هم برای تحقق این مهم انگار دیر تر شده است، آنچه شنیده ایم این است که هم اکنون در سایت های مسکن مهر اسفراین فقط یک دبستان دوشیفته در مقطع ابتدایی فعالیت می کند.

شورای منطقه ای آموزش و پرورش، نشست گردهمایی خیران مدرسه ساز و بسیاری دیگر از نشست های آموزش و پرورش که با حضورمسئولان و متولیان برگزار شده است، خبرهایی از پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش به ویژه مدارس نیمه تمام مسکن مهر هم بوده است، امید می رود مدیران آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بهره برداری از پروژه های نیمه تمام را در دستورکار خود قرار دهند.

یکی از ساکنان سایت مسکن مهر اسفراین می گوید: اساس ثبت نام در هر مقطع تحصیلی سکونت در منطقه استقرار مدارس است، اما باید بگوییم همه مقاطع تحصیلی در سایت های مسکن مهر برپا نیستد و به دلیل نبود زیرساخت های حمل و نقل تحصیل دانش آموزان با هزینه بیشتری رو برو می شود.

«رضایی» با گله مندی از اینکه سال هاست مدارس نیمه تمام مسکن مهر در اسفراین کلنگ زدی شده است اما خبری از بهره برداری حتی یکی از این مدارس نیست، می گوید: اکنون فقط یک مدرسه 2 شیفته در سایت مسکن مهر وجود دارد که آن هم فقط ابتدایی است.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهرستان باید برای رفع همه کاستی ها و کمبودهای سایت های مسکن مهر تلاش کنند، می افزاید: البته ماجرای بهره برداری و اختصاص فضاهای آموزشی جدید و سهولت در فرآیند تحصیل دانش آموزان ساکن در سایت های مسکن مهر باید اولویت شماره یک در عرصه آموزش و پرورش باشد.

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر هم با اشاره به اینکه با بسیاری از کمبودها و کاستی ها در سایت مسکن مهر دست و پنجه نرم می کنیم، می گوید: نبود مدارس در همه مقاطع تحصیلی در سایت مسکن مهر مسئله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

«حسنی» با تاکید بر این مهم که دسترسی به فرصت های برابر آموزشی حق انکار ناپذیر و از حقوق شهروندی است، اضافه می کند: تامین زیرساخت ها و زیربناهای آموزشی و پرورشی به عنوان مقدمه دسترسی به فرصت های برابر آموزشی وظیفه دولت در برابر ملت است.

دیگر دانش آموزی که در مقطع متوسطه تحصیل می کند، با اشاره به سختی های تردد و تحصیل در مدرسه ای خارج از محدوده سایت های مسکن مهر محل سکونت، می گوید: سایت های مسکن مهر به خودی خود با مشکل حمل و نقل و دسترسی رو به رو هستند که بعد مسافت و فاصله از برخی مدارس در بعضی از مقاطع برای دانش آموزان یک معضل و مشکل به شمار می آید.

وی که تمایلی به ذکر نام خود ندارد، اضافه می کند: باید بهره برداری و تکمیل صد در صدی مدارس نیمه تمام سایت مسکن مهر و واگذاری آن به آموزش و پرورش برای برپایی مقاطع تحصیلی مورد نیاز بر اساس اولویت های آموزشی در دستورکار آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های مسئول باشد.

مدیر آموزش و پرورش اسفراین  با اشاره اینکه اسفراین 3 مدرسه نیمه تمام در سایت مسکن مهر داشت، می گوید: برای هریک از این مدارس اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال هزینه شد و هریک نیازمند اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال است.

«محمد اکرامی فر» با اشاره به اینکه خیر مدرسه ساز «حمیدرضا قلی زاده» متعهد به ساخت یک مدرسه 6 کلاسه از مدارس نیمه تمام شده است،  می افزاید: هم چنان 2 مدرسه دیگر سایت های مسکن مهر اسفراین نیازمند توجه و منتظر اعتبار است.

وی اضافه می کند: 2 مدرسه نیمه تمام در مجاور یکدیگر قرار دارند که یکی از آن ها به میزان 45 درصد و دیگری به میزان 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در شهرک امام رضا(ع) قرار گرفته است و یک مدرسه نیمه تمام دیگر در سایت مسکن مهر کشت و صنعت جوین قرار گرفته است که 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه برای اختصاص اعتبار برای 2 مدرسه نیمه تمام سایت مسکن مهر قول مساعد داده شده است، اظهار می دارد: 2 واحد آموزشی 6 کلاسه ابتدایی و یک واحد آموزشی 6 کلاسه متوسطه اول سه پروژه ای است که در سایت های مسکن مهر شهرستان اسفراین نیمه تمام است.

«سلیمان غفاری جوشقان» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اسفراین هم با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار برای طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش اسفراین از جمله مدارس مسکن مهر در دستورکار سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی قرار خواهد گرفت، می افزاید: برای تصویب ردیف اعتباری در سال جاری با کمیته برنامه ریزی شهرستان و فرمانداری مکاتباتی صورت گرفته است که امیدواریم با تصویب ردیف اعتباری و تلاش برای اختصاص آن بتوانیم شاهد بهره برداری از این مدارس باشیم تا بخشی از کاستی ها، کمبودها و خلاهای موجود مرتفع گردد.

انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک