جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ساعت ۵:۱۲

بزم شبانه معتادان در برخی پارک های گرمه/احساس نا امنی اهالی محله

پارک ها و بوستان های شهری از محدوده هایی به شمار می روند که شهروندان در زندگی پر هیاهوی امروزی برای اندکی آرامش و فراغ بال در آن حضور می یابند،اما این اماکن بنا به دلایل متعددی از آسیب های اجتماعی تبدیل شده است.
بزم شبانه معتادان در برخی پارک های گرمه/احساس نا امنی اهالی محله,

به گزارش عصراترک به نقل از پایگاه خبری گرمه، اعتیاد، خماری، نشئگی، فروش مواد مخدر و بساط قمار از مواردی است که کم و بیش در بعضی از پارک های محلات حاشیه ای گرمه مشاهده می ش

در این گزارش تلاش می شود با ارائه تصویری از وضعیت برخی پارک ها و بوستان های شهری موضوع ناهنجاری های اجتماعی و بعضا بزه هایی که در آنها اتفاق می افتد، اشاره کنیم تا شاید از این مجال روزنه ای برای بهبود وضعیت و ارتقای هر چه مطلوب تر وضعیت امنیت اجتماعی مرتبط با آن باز و گشوده شود.
 
اگر در گذشته فضاهای خارج از شهر و بسترهای طبیعی به عنوان محلی برای اندکی آرامش و فراغ بال برگزیده می شد، اما امروزه در هیاهوی زندگی شهری و در لابه لای روزمرگی تکراری، بوستان ها و پارک های شهری از محدوده هایی به شمار می روند که شهروندان و مردم ساکن در شهرها با حضور در آن اندکی از دغدغه های تکراری و مکرر روزمره فاصله می گیرند.
 
طبیعتا در چنین شرایطی، امنیت از اصلی ترین الزامات برای تامین و حصول آرامش نسبی در پارک ها و بوستان های شهری و محلی به شمار می رود اما گزارشات منتشر شده در برخی از جراید، مطبوعات و سایت های خبری و درد دل های مردمی مؤید این امر است که شرایط آنچنان که باید برای حضور خانواده ها در پارک ها و بوستان های شهر و محلی مهیا و فراهم نیست.
 
اگر نگوییم همه، کم نیستند خانواده هایی که از حضور فرزندان خود در پارک ها و بوستان های محلی و شهری آنچنان که باید احساس رضایت، آرامش و فراغ بال نمی کنند.
 
دیدن تصویری از رد و بدل شدن مشروبات الکلی، مواد مخدر و یا نشئگی و خماری معتادانی که در گوشه و کنار پارک ها به سر می برند از نمونه مواردی است که کمتر کسی می تواند چنین ادعا کند که شاهد آن نبوده است.
 
طبیعتا پارک ها و بوستان های محلی نیز جزئی از این جامعه محسوب می شوند و نمی توان آن را منفک از مشکلات و آسیب های موجود فعلی قلمداد کرد و به هر ترتیب شرایط حاکم بر جامعه و فرازها و فرودهای اجتماعی و فرهنگی موجود در آن،پارک ها و بوستان های شهری و محلی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.


 
با همه این  اوصاف عموم مردم انتظار دارند شرایط بوستان ها و پارک های محلی،از وضعیت مناسب تری برخوردار شود و شرایطی در این نواحی حاکم شود که خانوارها بدون دغدغه بدآموزی،همراه با فرزندان خویش در چنین نقاط، محافل و محدوده هایی حضور یابند.


رسیدگی به محله پارک شهیدفهمیده و باغ ملی بسیار ضعیف است

محمدی یکی از ساکنان محدوده پارک می گوید: این همان پارکی است که چندسال پیش مسئولین شهر با افتخار دست به افتتاح آن زدند و پس از گذشت مدتی، دیگر پارک را به حال خود رها کرده و فقط به یک نیروی خدماتی ، آن هم فقط در ساعاتی از روز برای آبیاری فضای سبز بسنده کردند، که این عدم نظارت موجب شده معتادان و جوانان غیر موجه این پارک را بعنوان پناهگاهی مناسب برای مصرف دخانیات و مواد مخدر انتخاب کنند.


گودال کنار پارک محل تجمع معتادان و مواد آلوده است

عباسی از دیگر ساکنان محله شهیدفهمیده می گوید: در کنار پارک و محل بازی کودکان، کانال بزرگی وجود دارد که سال ها بدون استفاده مانده است. این کانال محل تجمع معتادان و پس مانده های دخانیات آنان شده است، هیچ کس هم رسیدگی نمی کند؛ ای کاش 5 درصد از هزینه ای که برای ساخت مجتمع تفریحی ساحلی آفتاب می کنند را به پارک شهید فهمیده اختصاص می دادند.

اعتیاد این افراد، سرآغاز بسیاری از دردهاست

یکی از شهروندان محله باغ ملی گرمه گفت: لازم می دانم در ابتدا از اعتیاد و معتادینی که به این مکان می آیند شروع کنم چرا که سرآغاز بسیاری از دردهای دیگر است و متأسفانه آنچنان برایمان عادی شده که دیگر نه پلیس به آن واکنشی نشان می‌دهد و نه نهاد مسئول دیگری اوضاع نابسامان را به روی خودش می‌آورد؛ این را می‌شود از آزادی عمل کسانی دریافت که‌گاه در معرض دید دیگران مشغول استعمال مواد مخدر هستند و ظاهرا ترسی از گزارش تخلفشان ندارند؛ چه بسا به این دلیل ساده که ما هم از کنارشان می‌گذریم، بی‌آنکه صدای اعتراضمان را به گوش کسی برسانیم که این  پارک سرپناه‌های برای معتادان و شیشه فروشان  شده  است.


مقدم از دیگر ساکنین منطقه می گوید: بنده  چندین بار شاهد بودم که جوانانی بصورت گروهی و تک تک وارد محدوده پارک می شوند و به استعمال دخانیات و مواد مخدر می پردازند؛ نمی دانم در این میان کدام ارگان  مسئول این کارها است اگر شهرداری است چرا اقدام به بهسازی این پارک نمی کند و یا حداقل آن را به یک مکان ورزشی برای اهالی این منطقه تبدیل کنند و یا اینکه نیروی انتظامی چرا برخورد شدیدی با این معتادین و مواد فروشان نمی کند که مردم انتظار از شهرداری و نیروی انتظامی دارند که به این مشکلات رسیدگی کند.

 

برخی تصاویر دریافت شده از شهروندتن را در زیر مشاهده می کنید:

 

/انتهای پیام/بابائی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک