شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۹۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ساعت ۴:۱۴

مدرک تحصیلی های معتبری که در استخدام بی اعتبار می شوند/ اقدام غیرقانونی که بخشنامه ای اجرا می شود

برخی دستگاه‌های دولتی در روند ثبت‌نام‌های استخدامی‌های خود، فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام‌نور،علمی کاربردی و غیرانتفاعی را لحاظ نمی‌کنند این در حالی است که این دانشگاها زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند و عدم ثبت نام فارغ التحصیلان این دانشگاه ها خلاف قانون است.
مدرک تحصیلی های معتبری که در استخدام بی اعتبار می شوند/ اقدام غیرقانونی که بخشنامه ای اجرا می شود,

به گزارش خبرنگار عصراترک؛  در ایران 5 نوع دانشگاه وجود دارد دانشگاه های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور ، علمی کاربردی و دانشگاه های علوم پزشکی همه این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم هستند و پای مدرک دانشگاهی شان مهر وزارت علوم می خورد.

اما برخی دستگاه‌های دولتی در روند ثبت‌نام‌های استخدامی‌های خود، فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام‌نور،علمی کاربردی و غیرانتفاعی را لحاظ نمی‌کنند این در حالی است که این دانشگاها زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند.

تعدادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه ها طی تماس تلفنی با پایگاه خبری عصراترک خواستار پیگیری این موضوع شدند که چرا در استخدامی ها بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها تفاوت قائل می شوند.

 

Image result for ‫دانشگاه علمی کاربردی‬‎

یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، گفت: برخی از دستگاه های دولتی مانند نیروی انتظامی در استخدامی های خود مدرک دانشگاه علمی کاربردی را قبول نمی کنند و فقط و فقط کسانی که مدرک تحصیلی از دانشگاه های دولتی و آزاد داشته باشند را ثبت نام می کنند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه ازاد و دانشگاه دولتی چه فرقی می کنند که فارغ‌التحصیلان این دانشگا ها را برای استخدام ثبت نام می کنند و دارندگان مدرک تحصیلی علمی کاربردی را ثبت نام نمی کنند.

وی اظهار داشت: مگر ما چه گناهی کردیم که در این داشنگاه ها درس خواندیم ، اگر دانشگاه علمی کاربردی را قبول ندارند چرا این دانشگا ها دانشجو می پذیرند و شهریه های زیای از افراد می گیرند.

یکی دیگر فارغ‌التحصیلان داشنگاه پیام نور بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما ، گفت: بنده فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور بجنورد هستم و برای استخدامی نیروی انتظامی مراجعه کردم که گفتند مدرک دانشگاه پیام نور رو ثبت نام نمی کنند.

وی افزود: مگر دانشگاه پیام نور زیر نظر وزارت علوم نیست چرا باید برخی دستگا های دولتی از ثبت نام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خودداری کنند.

وی تصریح کرد: از مسئولین این دانشگاه درخواست دارم این موضوع رو پیگیری کنند و اگر این مسئله قابل حل شدن نیست اعلام کنند تا دانشجویان وقت خودشان را با تحصیل در این دانشگاه هدر ندهند.

 

جذب در مقطع افسری از فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی و آزاد انجام می شود

عمران فضائلی معاون نیروی انسانی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، گفت: جذب در مقطع افسری نیروی انتظامی استان از فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی و علوم و تحقیقات استانی و دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.

وی افزود: عدم ثبت نام از فارغ التحصیلان دانشگاه های علمی کاربردی ، پیام نور و غیر انتفاعی از تهران بخشنامه شده است و ما نمی توانم از فارغ التحصیلان این دانشگاه ها ثبت نام به عمل آوریم.

وی ادامه داد:  با توجه به تقاضای تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور برای استخدام  موضوع را از تهران پیگیری کردیم اما منجر به نتیجه نشد.

این مسئول گفت: تعداد سهمیه جذب نیروی افسری در استان کم است و تعداد متقاضیان 10 برابر  ظرفیت پذیرش هستند.

مدرک دانشگاه پیام نور کاملا معتبر است

جلیل مسعودی فرد رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در خصوص عدم پذیرش مدرک دانشگاه پیام نور برای استخدام برخی دستگاه های دولتی ، گفت: مدرک دانشگاه پیام نور کاملا معتبر است .

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور زیر نظر وزات علوم است، افزود: وزارت علوم در مقاطع رمانی مختلف معتبر بودن مدرک دانشگاه پیام نور را اعلام نموده است.

وی اظهار داشت:  مدرک دانشگاه پیام نور برای تمامی استخدامی های سراسر کشور معتبر است و اگر دستگاهی  مدرک این دانشگاه را قبول ندارند خلاف قانون است.

مسعودی فرد  در ادامه بیان داشت: در دفتر حقوقی دانشگاه پیام نور کشور این موضوع در حال پیگیری است تا ان شاالله این مشکل برطرف شود.

عدم ثبت نام از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی برای استخدام غیر قانونی است

دکتر امین جودت رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌شمالی در خصوص اقدام برخی دستگاه‌های دولتی که در روند ثبت‌نام‌ استخدامی‌های خود فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی را لحاظ نمی‌کنند، گفت: دانشگاه علمی کاربردی زیر نظر وزارت علوم است و اینکه برخی دستگاه های دولتی مدرک این دانشگاه را قبول ندارند، قابل قبول نیست.

وی افزود: اینکه برخی از دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی در آزمون‌های استخدامی خود از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی ثبت‌نام ندارند قانونی نیست.

وی اظهار داشت: این مسئله کشوری است و ما هم نامه نگاری های لازم را از طرف مرکز علمی کاربردی انجام دادیم و ان شا الله این مشکل حل می شود.


انتهای پیام/ قربانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1396/05/10
1
0
حالا فقط نیروی انتظامی اینجوریه. در حالی که در سایر استخدامی ها اصلا همچین چیزی صادق نیست. افرادی مثل من با رتبه 900 کنکور سراسری با رتبه nهزارم تو استخدامی ها براریم. و بدتر وقتیه که می بینی همون شخص با بند پ استخدامی رو هم قبول میشه . حالا که یه ارگان اینطوریه انقدر جو ندیدن و قضیه رو بولد نکنین.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک