پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ساعت ۴:۲۹
یادنامه/

برش از زندگی شهید حجت الاسلام «طیبی»

در هنگام انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی بخاطر اعتمادی كه مردم به وی داشتند و پشتكار دوستانش برای این امر مهم ، كاندید شد و نمایندة مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گردید .
برش از زندگی شهید حجت الاسلام «طیبی»,
به گزارش عصر اترک به نقل از سپهرآیین، شهید محمد حسن طیبی در سال 1310 هجری شمسی در روستای روئین از شهرستان اسفراین در خانه ای كه استضعاف مادی بر آن حاكم بود ، چشم بدنیا گشود . تعلیم قرآن و مراحل ابتدائی احكام اسلام را در دامن پدر خود مرحوم ملا رحمانی فراگرفت .

در سن 10 سالگی پدرش فوت كرد و بدنبال آن شهید طیبی روانة مشهد مقدس ،  جهت كسب تعالیم عالیه اسلام شد . پس از طی مراحل سطح نزد مرحوم ادیب و مدرس در مدرسه های علمیه مشهد در سن 35 سالگی ازدواج می كند و به زادگاه خود تبلیغ و ارشاد باز می گردد .

از آنجا كه از ابتدای زندگی متدین و سالم و صادق و مهربان به مردم بود ، مورد توجه قرار گرفته و در تمام مشكلات و مسائل از وی كمك میگرفتند . اخلاق و رفتار آن شهید آنقدر با مردم خوب بود كه كوچك و بزرگ افراد او را دوست می داشتند .

وی برای تأمین معاش زندگی كشاورزی می كرد . هر كسیكه با وی گفتگو می كرد ، خوب به حرفش گوش میداد . وی با همان لباس كه به وكالت رسیده بود ، بدون تغییر و تعویض بشهادت رسید .

در سال 1350 برای انجام فرائض حج به مكه رفت . در هر زمانی با گفتار خود و انتشار اعلامیه ها و نوارهای علما ، كج رویهای طاغوتیان را افشاء مینمود . مبارزات وی پس از حوادث 1356 گسترش پیدا كرد و منطقه را تحت تأثیر خود قرار داد . رژیم بخاطر سركوبی مردم در این سال با روش مسلحانه حمله كرد و با استقامت و شجاعت مردم روبروشد .

در هنگام انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی بخاطر اعتمادی كه مردم به وی داشتند و پشتكار دوستانش برای این امر مهم ، كاندید شد و نمایندة مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گردید .

او همیشه دلبند افراد معتقد و مؤمن بود و همواره در مباحث و مجالس در خط امام شركت مینمود . تا اینكه در یكی از همین مجالس همراه با عالم بزرگوار شهید دكتر بهشتی و سایر یاران باوفای اسلام به شهادت رسید .

وی پس از تشیع در تهران و مشهد و شیروان و فاروج و اسفراین ، همراه با جمعیت فراوان مصیبت دیده در زادگاهش روئین بخاك سپرده شد .

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک