شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۵ - ساعت ۱:۱۲

نماز عید سعید فطر در خراسان شمالی برگزار شد

نماز عید سعید فطر صبح امروز همزمان با سراسر کشور در 17 نقطه شهری استان خراسان شمالی برپا شد.
نماز عید سعید فطر در خراسان شمالی برگزار شد,

به گزارش عصر اترک، مردم استان خراسان شمالی صبح امروز پس از یک ماه تمام روزه داری در آئین نماز عید فطر شرکت کرده و ندای ملکوتی «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ» را سر دادند.

 

صفوف نماز در تمامی 8 شهرستان و نقاط مختلف شهری و روستایی در بین اقوام کرمانج، ترک، ترکمن، تات و فارس این استان به شکوه اقامه شد.

 

مراسم بزرگ نماز عید فطر از ساعت 7 صبح در مصلا بجنورد برگزار شد و شکوه همبستگی در بین اقوام این استان بار دیگر به چشم آمد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خطبه های نماز عید سعید فطر بجنورد هدف روزه را تزکیه جان و پاک کردن و تطهیر روح دانست و گفت: مقصود اسلام رسیدن انسان به رستگاری و فلاح است.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز رسالت خود را برای رستگاری مردم عنوان کرده است.

 

وی با بیان اینکه پیام رستگاری در توحید نهفته است گفت: بر اساس آیه قولو لااله الا الله تفلحوا، رستگاری یعنی نفی همه زورمندان و پیروی از یک قانون و یک رهبر، و این معنای توحید است.

 

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه باید دقت کنیم روزه گرفتن چه دستاوردهایی برای ما داشته است خاطرنشان کرد: روزه مایه آبروی انسان است.

 

وی افزود: یکی از موارد مهم، دادن زکات فطریه است و از آنجایی که قوت غالب مردم برنج نیز هست، توصیه می شود برای احتیاط نیمی از زکات، مبلغ گندم و نیمی مبلغ برنج محاسبه و پرداخت شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک