جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۵ - ساعت ۱۰:۳۷
محققان نیوزیلندی می گویند؛

سیگار کشیدن مادر موجب بروز اختلالات دندانی نوزاد می شود

طبق نتایج یک مطالعه جدید، زنانی که بیش از ۱۰ نخ سیگار در روز در طول بارداری می کشند با احتمال بالای تولد نوزاد دارای مشکلات رشد دندانی مواجه هستند.
سیگار کشیدن مادر موجب بروز اختلالات دندانی نوزاد می شود,

به گزارش خبرنگار مهر، شرایط موسوم به «هیپوودنتیکی» معمولا کودکانی را شامل می شود که تا شش دندان دائمی آنها رشد نمی کند که معمولا شامل دندان های پیشین و دندان های آسیای کوچک می شود.

محققان دانشگاه اوتاگو ۸۳ کودک مبتلا به این مشکل را بررسی کرده و آنها را با ۲۵۳ کودک فاقد این اختلال مقایسه کردند.

از مادران این کودکان هم خواسته شد در مورد سیگار کشیدن و قرار گیری در معرض دود سیگار دست دوم و همچنین مصرف الکل و کافئین در طول بارداری خود گزارش دهند.

مورو فارله، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بعد از بررسی این کودکان و در نظر گرفتن سایر عوامل نظیر سن مادر به هنگام زایمان، جنسیت کودک، زایمان در زمان مقرر و وضعیت اجتماعی-اقتصادی دریافتیم هرچقدر مادر در طول بارداری سیگار بیشتری کشیده بود احتمال ابتلای کودک به مشکل هیپوودنتیکی بیشتر بود.»

به گفته محققان، هرچند برای تایید این رابطه نیاز به مطالعات بیشتری هست، اما توضیح احتمالی این است که سیگار کشیدن تاثیر مستقیم بر سلول های عصبی در رشد جنین دارد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک