جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ساعت ۶:۲۱
به کارگران معترض فضای سبز بجنورد پاسخ داده شد:

قانون، مانع عقد قرارداد مستقیم میان شهرداری با کارگران است/مطالبات کارگران، در حال تسویه

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی درباره خواسته کارگران فضای سبز بجنورد در زمینه عقد قرارداد مستقیم با شهرداری، اعلام کرد: بر اساس قانون، شهرداری ها نمی توانند با کارگرانشان قرارداد مستقیم منعقد کنند و کارگران باید از طریق قرارداد حجمی به کار گرفته شوند.
قانون، مانع عقد قرارداد مستقیم میان شهرداری با کارگران است/مطالبات کارگران، در حال تسویه,

محمد شاکری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره علل تجمع امروز کارگران فضای سبز شهرداری بجنورد در جلوی درب استانداری اظهار کرد: با توجه به اینکه خواسته اصلی کارگران تجمع کننده امروز فضای سبز شهرداری بجنورد، موضوع عقد قرارداد مستقیم میان شهرداری با این کارگران بود، قانون به شهرداری ها اجازه این عقد قرارداد مستقیم را نمی دهد.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری ها باید کارگران مورد نیاز را از طریق عقد قرارداد حجمی به کار بگیرند، عنوان کرد: قرارداد حجمی نیز میان شهرداری ها و شرکت های پیمانکار منعقد می شود و پیمانکاران منتخب برای انجام و ارائه خدمات به شهرها ملزم هستند که نیروهای کارگری موجود شهرداری را با عقد قرارداد به کار گیرند.
وی تصریح کرد: بر اساس مناقصه برگزار شده، از ابتدای تیر ماه جاری ارائه خدمات در بش قارداش و پارک شهر بر اساس قرارداد حجمی به یک شرکت پیمانکار تحویل داده شد و در آینده نزدیک نیز مناقصه ای دیگر برگزار می شود تا امور خدماتی بخشی دیگر از فضای سبز بجنورد و سازمان اتوبوس رانی بجنورد به پیمانکار جدید واگذار شود.
شاکری در بخشی دیگر از سخن خود همچنین درباره تسویه مطالبات شهرداری با کارگران و پرسنل سازمان های فضای سبز، پسماند و اتوبوس رانی بجنورد نیز اظهار کرد: امروز در جلسه ای که برای رسیدگی به شکایات کارگران شهرداری بجنورد در محل استانداری برگزار شد، شهرداری بجنورد اعلام کرد که این کارگران دو ماه حقوق معوق خود در اردیبهشت و خرداد ماه را طلب دارند.
وی افزود: شهرداری باید بابت هر ماه از حقوق های معوق آنان 900 میلیون تومان بپردازد.
وی تصریح کرد: شهرداری اعلام کرده است با توجه به اینکه روز پنج شنبه هفته گذشته حقوق معوق فروردین ماه این کارگران را تسویه کرده ایم، تا پایان تیر ماه نیز حقوق معوق اردیبهشت ماه آنان را تسویه خواهیم کرد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: پس از آن نیز حقوق معوق این کارگران در خرداد ماه را خواهیم پرداخت.
شاکری در خاتمه با اشاره به بیمه این کارگران یادآور شد: دو ماه حق بیمه معوق این کارگران نیز از محل اوراق قرضه ای که به شهرداری پرداخت خواهد شد، تسویه می شود.
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک