سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ساعت ۶:۱۲

اردوغان: اجازه تشکیل کشور در شمال سوریه را نمی‌دهیم

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد آنکارا هرگز اجازه ایجاد کشوری در شمال سوریه را نمی‌دهد.

                 اردوغان: اجازه تشکیل کشور در شمال سوریه را نمی‌دهیم
            ,

به گزارش خبرگزاری آنادولو، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در استان "شانلی اورفا" سخنرانی می‌کرد به یک تهدید احتمالی نزدیک به مرز ترکیه با سوریه تاکید کرد.

وی گفت: این روزها یک جریان منفی در سوریه شکل گرفته است. اگر این روند منجر به تهدیدی برای مرزهای ما شود جهان باید بداند که ما درست همان کاری را که در عملیات "سپر فرات" صورت گرفت انجام خواهیم داد.

ترکیه اوت سال گذشته میلادی برای از بین بردن حضور داعش در شمال سوریه عملیات سپر فرات را آغاز کرد. این عملیات اواخر مارس سال جاری میلادی به پایان رسید.

این عملیات با کمک شبه نظامیان "ارتش آزاد" سوریه با هدف ارتقای امنیت، حمایت از نیروهای ائتلافی و از بین بردن تهدید تروریستی در راستای مرز ترکیه صورت گرفت.

اردوغان گفت: متاسفانه شرکای استراتژیک ما با کشورهای تروریستی همکاری می‌کنند. ما به آنها گفته بودیم که علیه داعش با یکدیگر همکاری کنند. آیا نمی‌توانیم یک همکاری با ۹ کشور ائتلافی علیه داعش را رسیدگی کنیم؟ حزب اتحاد دموکراتیک و یگان‌های مدافع خلق گروه‌های تروریستی هستند. متاسفانه آنها تاکید دارند که در این مسیر قدم بردارند.

حزب اتحاد دموکراتیک و یگان‌های حفاظت خلق شاخه حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک در سوریه هستند. این گروه توسط ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی تعیین شده است. با این حال آمریکا حزب اتحاد دموکراتیک و یگان‌های حفاظت خلق را متحد زمینی‌اش علیه داعش می‌داند و علی رغم اعتراضات ترکیه این گروه را مسلح و تجهیز کرده است.

52310

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک