چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ساعت ۹:۳۲

تلفات رانش زمین در چین به ۱۴۱ نفر رسید

پکن - ایرنا - به دنبال بارندگی های شدید روزهای اخیر در چین که رانش زمین در صبح امروز (شنبه) در منطقه جنوب غربی این کشور را در پی داشت، شمار ناپدیدشدگان به 141 نفر افزایش یافت.

            تلفات رانش زمین در چین به 141 نفر رسید,

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام رسانه های چین ریزش کوه و رانش زمین ساعت 6:00 صبح امروز (به وقت محلی) در منطقه «شین مو» در استان سیچوان رخ داده است.
گزارش های اولیه از مفقود شدن 100 نفر حکایت داشت اما شین هوا خبرگزاری رسمی چین ساعتی پیش اعلام کرد که بر اثر این حادثه 46 منزل مسکونی با ساکنان آن زیر گل و لای و تخته سنگ ها به دام افتاده و شمار مفقود شدگان به 141 نفر افزایش یافته است.
مقامات محلی از اعزام 500 امدادگر به منطقه خبر داده اند و «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین دستور فوری رسیدگی به حادثه دیدگان و نجات مصدومان را صادر کرده است.
در تصاویری که از عملیات امداد منتشر شده خودروهای امدادی دیده می‌شوند که تلاش دارند تخته سنگ‌های بزرگی را برای نجات مصدومان جابجا کنند.
شین هوا خبرگزاری رسمی چین گزارش کرده که بر اثر این رانش محدوده‌ای حدود 2 کیلومتر از کناره رودخانه و 1.6 کیلومتر از مسیر جاده به طور کامل تخریب شده و همین موضوع باعث افزایش تلفات انسانی شده است.
همچنین گزارش شده که ماموران تیم نجات از طناب‌هایی برای جابجا کردن تخته سنگ ها و صخره‌های بزرگ استفاده می‌کنند و دهها نفر از اعضای تیم نجات در حال جستجو در زیر آوارها برای یافتن بازماندگان احتمالی این حادثه می‌باشند.
رانش زمین در مناطق کوهستانی چین سابقه طولانی دارد و این پدیده طبیعی معمولا بعد از باران‌های شدید موسمی تشدید هم می‌شود.
این بخش از منطقه سیچوان به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی شرایط ویژه ای دارد و به خاطر بارش باران و سیل بسیاری از راه های منتهی به این منطقه مسدود شده است.
تلویزیون چین نیز با پخش تصاویر مربوط به این حادثه، گزارش کرد که ریزش یک کوه، خانه های قرار گرفته در مسیر خود را به طور کامل مدفون کرده است.
سازمان هواشناسی و اداره مهار سیل و پیشگیری از بلایای طبیعی چین نیز طی روزهای گذشته با اعلام وضعیت هشدار، نسبت به بارندگی های شدید هشدار داده بود.
سال گذشته و در چنین روزهایی علاوه بر کشته شدن دهها نفر در مناطق مختلف چین بر اثر جاری شدن سیل، رانش زمین نیز 35 نفر را به کام مرگ فرستاد.
بارش باران همه ساله در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) خسارات مالی و جانی زیادی به بخش های جنوبی چین وارد می کند.
شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته، جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین در سال 1998 میلادی است که بر اثر آن حدود چهار هزار نفر کشته شدند.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی

انتهای پیام /*
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک