شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ساعت ۲:۸
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی:

تشخیص۴۸ تصادف ساختگی در خراسان شمالی/ زنان و زایمان بیشترین شکایات قصور پزشکی در استان

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اشاره به تشخیص تعداد 48 تصادف ساختگی طی سال گذشته  از سوی پزشکی قانونی استان ،اظهار داشت:تصادفات ساختگی به صورت باندی انجام می شود و افراد این تصادفات در استان معمولا از استان های همجوار هستند.
تشخیص48 تصادف ساختگی در خراسان شمالی/ زنان و زایمان بیشترین شکایات قصور پزشکی در استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، بابک سلحشور،مدیرکل پزشکی قانونی استان مدیرکل پزشکی قانونی استان دررابطه با تصادفات ساختگی  نیز گفت: تصادفات ساختگی باعث شده شرکت های بیمه و بیمارستان های کشور با ضرر و زیان زیادی مواجه  شوند.

وی افزود: تصادفات ساختگی به گونه ای است که اگر همکاران پزشک قانونی وجود نداشته باشند این تصادفات به وفور وجود خواهد داشت.

سلحشوربه شناسایی یک باند تصادف ساختگی ازسوی استان های غربی طی سال گذشته در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با بررسی همکاران پزشک قانونی استان طی سال گذشته 48 تصادف ساختگی در استان تشخیص و به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی افزود: تصادفات ساختگی به  صورت باندی اقدام می شود و معمولا افراد در این تصادفات از استان های همجوار هستند.

وی همچنین به آمار تعداد خود زنی ها در استان اشاره کرد و از وقوع روزی  دو خود زنی در استان خبر داد که متاسفانه به دلیل عدم پرداخت دیه افراد درگیر در حادثه اقدام به خود زنی می کنند.

وی در ادامه به اجرای طرح داد پزشک یا ساماندهی مرکز صدور دفن جسد  از سال 95 در استان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات پزشکی قانونی در راستای برون سپاری و جلوگیری از مشکلات مردم اجرای طرح داد پزشک یا همان ساماندهی مرکز صدور جواز دفن جسد است.

وی افزود: با اجرای طرح ساماندهی مرکز صدور جواز دفن اجساد دیگر از ارجاع بی مورد اجساد به پزشکی قانونی جلوگیری می شود.

وی از استقبال خوب مردم از اجرای طرح ساماندهی مرکز صدور دفن اجساد در استان خبر داد و اظهارداشت: بااجرای این طرح طی 3ماه از ارجاع 50 جسد به پزشک قانونی جلوگیری شد.

وی تعداد پرونده های تشکیل شده در بخش معاینات پزشکی قانونی استان را در سال گذشته 23 هزار و 733 مورد اعلام کرد و افزود: دربخش آزمایشگاه استان نیز 2 هزار و575 پرونده مورد بررسی قرار گرفته که نسبت به سال 94، از رشد 35 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان از رسیدگی 128 پرونده در بخش کمیسیون پزشکی استان خبر داد که در مقایسه با سال 94، 4 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این بخش در سال گذشته تعداد 499 مورد متوفی مورد بررسی و تعیین علت فوت انجام شد که در مقایسه باسال 94، از رشد منفی 10ونیم درصدی برخوردار بوده است.

وی مجموع کل پرونده های رسیدگی شده در بخش های مختلف کمیسیون پزشکی قانونی استان را 26 هزار و 935 پرونده اعلام کرد.

سلحشور از ارجاع 63 مورد مرگ طبیعی به پزشکی قانونی استان در سال گذشته خبر داد و گفت:از این تعداد38 مورد قلب و عروقی و 10 مورد بیماری های عفونی و 8 مورد ریوی ومابقی سایر موارد بوده است.

سلحشور تعداد مصدومان گاز coیا منو اکسید کربن استان در سال گذشته را 13 مورد فوتی اعلام کرد و افزود:از این تعداد 11 مورد مرد و 2 مورد زن بودند.

وی ادامه داد: در حالی که در سال 94  تعداد متوفیان گاز منواکسید کربن در استان 7 نفر  بودند که در مقایسه با سال 95 از رشد 88 درصدی برخوردار شده است.

سلحشور در ادامه به بررسی تعداد128 پرونده در بخش کمیسیون پزشکی استان طی سال گذشته اشاره کرد که از این تعداد 44 پرونده مربوط به قصور پزشکی بوده است.

وی افزود:همچنین 44 پرونده مربوط به اعتراضات نظریات پزشکان و 40 پرونده مربوط به کمیسیون روان پزشکی بوده است.

وی اظهار داشت:از 44 پرونده قصور پزشکی تعداد22 پرونده منجر به صدور رای محکومیت و 22 پرونده منجر به تبرئه  شده است.

سلحشور با بیان این که در پرونده های قصور پزشکی طی سال گذشته 50 درصد منجر به صدور محکومیت و 50 درصد تبرئه شدند ،افزود: در سال 94 ، 71 درصد پرونده ها منجر به صدور رای محکومیت و 22 مورد تبرئه شدند.

وی بیشترین شکایت درقصور پزشکی را مربوط به رشته تخصصی زنان و زایمان با 15 درصد شکایات و اطفال با 5 درصد و مابقی سایر رشته ها اعلام کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک