جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ساعت ۰:۴۹
در گفت و گو با عصر اترک اعلام شد:

آماده باش کشیک های اطفاء حریق برای حراست از جنگل های خراسان شمالی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به افزایش دمای هوا، از آماده باش کشیک های اطفاء حریق ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های خراسان شمالی برای حراست از جنگل های استان خبر داد.
آماده باش کشیک های اطفاء حریق برای حراست از جنگل های خراسان شمالی,

حسن وحید،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در خراسان شمالی طی سال گذشته بیش از 400 هکتار و در سال جاری نیز در سطح سه هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان آتش گرفتند.

وحید در ادامه با بیان اینکه 180 هزار هکتار از جنگل های استان به علت افزایش دمای هوا در معرض آتش سوزی قرار دارند، از آماده باش کشیک های اطفاء حریق ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های استان برای حراست از جنگل های استان خبر داد.

وی همچنین افزود: تاکنون برای حراست از جنگل های استان تعدادی تجهیزات اطفاء حریق خریداری کرده ایم و جوامع محلی را نیز برای مدیریت جلوگیری از بروز آتش سوزی در جنگل های استان به مشارکت گرفته ایم و آگاهی های لازم را به اطلاع آنان رسانده ایم.

با این وجود، وی وجود پهباد و هلی کوپتر برای استان را ضروری دانست و بر لزوم خریداری این تجهیزات برای بهره گیری از آنها در مواقع بروز آتش سوزی های احتمالی در جنگل های استان نیز تاکید کرد.

وحید در بخشی دیگر از سخن خود، وسعت اراضی ملی استان را دو میلیون و 33 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 183 هزار هکتار از این وسعت اراضی استان را بیابان ها تشکیل می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر وسعت سطح بیابان های استان افزوده نشده است، با این وجود، عنوان کرد: ظرفیت های داخلی اراضی ملی استان به علل مختلف رو به تضعیف است که اگر این تضعیف ادامه داشته باشد بر سطح بیابان های استان افزوده خواهد شد.

وی تصرف اراضی ملی، انجام شخم شیارها در کشاورزی و چرای بی رویه دام را از تضعیف ظرفیت های داخلی اراضی ملی استان برشمرد و گفت: این اقدامات اشتباه منجر به نابودی پوشش های گیاهی اراضی ملی و فرسایش خاک خواهند شد.

در عین حال، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اعلام کرد: این اداره کل برای جلوگیری از افزایش سطح بیابان های استان برای 150 هزار هکتار از اراضی ملی استان طرح تهیه کرده است که تاکنون 20 درصد از این طرح ها اجرایی شده اند.

وی اجرای طرح مدیریت جنگل های دست کاشت در سطح چهار هزار هکتار برای کنترل کانون های فرسایش بادی و نهال کاری در سطح پنج هزار و 500 هکتار در اراضی بیابانی استان همچنین اجرای طرح مدیریت هرز آب در سطح هزار و 700 هکتار را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از افزایش سطح بیابان های استان عنوان کرد.

وحید خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید نیز اعتبارات بخش بیابان این اداره کل را تا 12 برابر افزایش داده است که در سال مالی سال 96 اعتبارات تخصیصی بخش بیابان این اداره کل به چهار میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک