جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ساعت ۶:۵۴
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد:

کاهش ۱۵ درصدی جرایم در ماه رمضان/نبود کارخانه کمپوست و زباله تهدید جدی استان

دادستان عمومی  وانقلاب بجنورد از کاهش 15 درصدی جرایم در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
کاهش 15 درصدی جرایم در ماه رمضان/نبود کارخانه کمپوست و زباله تهدید جدی استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک،مسلم محمد یاران ،دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در نشست خبری با خبرنگاران استان از کاهش 15 درصدی جرایم استان در ماه مبارک رمضان نسبت به سال سال گذشته خبر داد.

یاران  جرایم اول و مهم استان را ضرب وجرح اعلام کرد که خوشبختانه امسال با کاهش جرایم ضرب و جرح در استان مواجه شدیم.

وی افزود: در سایر جرایم نیز نرخ رشد جرم در استان متوقف شده وغالبا جرایم مهم در استان وجود نداریم.

دادستان عمومی وانقلاب بجنورد  طلاق و حاشیه نشینی را از آسیب های مهم و مدنظر رهبری در سطح جامعه عنوان کردو اظهار داشت:در این زمینه انتظار داریم کلیه نهادهای متولی امر اعم ازشهرداری و دستگاه های فرهنگی و حمایتی توجه بیشتری به مباحث حاشیه نشینی در 2 شهر آشخانه وبجنورد داشته باشند.

وی اظهار کرد: در این راستا طی سال گذشته بانک جامع خرده فروشان در حاشیه شهرها با وجود دستگاه های امنیتی و حمایتی در استان تشکیل داده شد.

وی موضوع احقاق حقوق عامه را از دیگر اقدامات اساسی دستگاه قضایی استان اعلام کرد که از جمله آن پیگیری جلوگیری راه سازی بستر رودخانه ها، جلوگیری برداشت از چاه های غیر مجاز و....ذکر کرد.

 دادستان عمومی وانقلاب بجنورد بحث نبود کارخانه کمپوست و تهدید زباله ها در مرکز استان را یک تهدید جدی برشمرد و متذکر شد: دستگاه های متولی پسماند مکلف هستند وظایف خود را در این خصوص انجام دهند اگر به وظایف خود عمل نکنند دستگاه قضا برخورد خواهد کرد.

وی بحث پساب فاضلاب در حوزه سلامت اجتماعی مردم  و موضوع بافت فرسوده را از دیگر اقدامات مهم شهری ذکر کرد که درصورتی که اقدام جدی از سوی دستگاه های متولی انجام نشود دستگاه قضا ورود و برخورد خواهد کرد.

یاران بیشترین مشکلات در زلزله اخیر در حوزه مسکن مهرها برشمردو اظهار داشت: دستگاه های راه و شهرسازی،اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و پیمانکارانی که تحویل کامل واحدهای صنفی را انجام ندادند  تاکید شده ازسوی دستگاه های نظارتی و  قضا نظارت کامل از روند کار داشته باشند.

وی افزود:در بحث تخریب منازل مسکن مهر که بیمه متولی بیمه آرمان است وظایف خود را به درستی انجام دهد و انتظار داریم در این حوزه برآورد خسارت ها به صورت واقعی انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در حوزه جرایم انتخاباتی نیز به تشکیل 13 پرونده تخلفات  انتخاباتی در استان اشاره کزد که اکثرا در استفاده از امکانات دولتی و توهین و جعل بود که تمام پرونده ها در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد یکی از موضوعات مهم در تضعیف حقوق بیت المال را در این دانست که دستگاه های دولتی ثبت مالکیتی نسبت به اموال غیر منقول خود ندارند درحالی که قانون به ثبت عرصه سند مکلف کرده است.

وی افزود: در این راستا دستگاه های که به وطایف خود عمل نکنند و موجبات تضعیف حقوق بیت المال را فراهم کنند برخورد خواهد شد.

وی درپایان به دستگیری 2 برادر سارق در استان اشاره کرد که اقدام به سرقت همراه با آزار زنان و کودکان می کردند .

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک