جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ساعت ۶:۴۷
مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی اعلام کرد:

الحاق گرمه و جاجرم به طرح ترسیب کربن/جانمایی اجرای طرح جلوگیری از تخریب سرزمینی روی میز خراسان شمالی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از الحاق دو شهرستان گرمه و جاجرم به طرح ترسیب کربن خراسان شمالی خبر داد و گفت: این الحاق با تایید سازمان ملل انجام گرفت.
الحاق گرمه و جاجرم به طرح ترسیب کربن/جانمایی اجرای طرح جلوگیری از تخریب سرزمینی روی میز خراسان شمالی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: اجرای طرح ترسیب کربن به عنوان یک مدل زیستی و اجتماعی از سال 93 در خراسان شمالی در شهرستان اسفراین با هدف جلوگیری از توسعه بیابان ها و توانمندسازی جوامع محلی این شهرستان عملیاتی شد.

به گفته وحید، با اجرای طرح ترسیب کربن در شهرستان اسفراین 32 گروه توسعه تشکیل شدند و ساکنان محلی روستاهای هدف این طرح در شهرستان اسفراین آموزش داده شدند تا برای همکاری با اجرای این پروژه توانمند شوند.

وی تصریح کرد: این 32 گروه توسعه هفت صندوق اعتباری به منظور جمع آوری سپرده ها اعضای خود تشکیل دادند که تاکنون 240 میلیون تومان در این هفت صندوق از محل سپرده های اعضاء تزریق اعتباری شده اند که از محل این سپرده ها به 150 فقره تقاضای اشتغال، تسهیلات اعطا شد.

وی افزود: این تسهیلات برای ایجاد فرصت های اشتغال از جمله در زمینه های قالی بافی، صنایع دستی، پرورش شتر مرغ، زعفران کاری، تولید قارچ و گلخانه داری اعطا شدند.

وحید خاطرنشان کرد: در شهرستان اسفراین با اجرای طرح ترسیب کربن، اجرای طرح جامع کسب و کار نیز عملیاتی شد که در همین راستا 30 چرخ خیاطی به جوامع محلی تحت پوشش این طرح واگذار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دفتر سازمان ملل عملکرد اجرای طرح ترسیب کربن در شهرستان اسفراین را موفقت آمیز ارزیابی کرده بود، گفت: دفتر سازمان ملل همچنین اخیرا با اجرای طرح ترسیب کربن در دو شهرستان گرمه و جاجرم نیز موافقت کرده است تا این دو شهرستان به این طرح الحاق شوند.

وی اعلام کرد: سازمان ملل اختصاص 400 هزار دلار و کشور ایران نیز از محل محل منابع ملی اش اختصاص هشت میلیارد تومان را برای اجرای طرح ترسیب کربن در این دو شهرستان متعهد شده اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی یادآورد شد: سازمان ملل همچنین برای اجرای طرح ترسیب کربن در شهرستان اسفراین اختصاص 150 هزار دلار را متعهد شده بود که تا کنون 50 درصد از این تعهد را اعطا کرده است.

وحید در خاتمه همچنین از موافقت سازمان ملل برای اجرای طرح جلوگیری از تخریب سرزمینی در خراسان شمالی نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر مطالعات جانمایی برای اجرای این طرح در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1396/03/30
0
0
بایستی از زحمات مهندس یزدانی مدیر این پروژه هم قدردانی شود.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک