شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ساعت ۳:۵۶

آبگرم "قراجه" فرصتی برای جذب گردشگرکه مغفول مانده است

چشمه آبگرم قراجه در فاصله دو کیلومتری روستای قراجه و چهار کیلومتری شمال جاده بجنورد آشخانه در شاهراه آسیائی ( مقابل روستای بدرانلو) مکان مناسبی برای ایجاد یک منطقه مستقل گردشگری و استقرار برخی امکانات و خدمات گردشگری است.

به گزارش عصر اترک، دره کوچک این چشمه به دلیل منبع آبی قابل توجه سرسبز و بسیار جذاب به نظر می‌رسد و با مدیریت خوب و ایجاد برخی زیرساخت‌ها نظیر پارکینگ، جاده مناسب، اقامتگاه‌های گردشگری، ساماندهی چشمه و توسعه فضای سبز و ساماندهی مسیل و احداث دیوار ساحلی و در صورت امکان طراحی و اجرای پل طبیعت برای اشراف به این دره کوچک زیبا، برق رسانی  و... می‌تواند یک تفرجگاه و مکان گردشگری ارزشمند در فاصله نزدیک به بجنورد و دور از هیاهوی شهری، در دل طبیعتی بکر باشد.
چنین نقاط بکری در طول محور باب الرضاء از دروازه طلائی گردشگری خراسان‌شمالی یعنی شهرستان گرمه(دشت) تا خروجی شرقی استان در شهرستان فاروج، پایتخت آجیل ایران، وجود دارد که نیازمند اندکی توجه و سرمایه گذاری؛ و نیز آگاهی مسئولان محلی برای بهره مندی اقتصادی جوامع بومی است.
در این مکان چند چشمه آب گرم شیرین و یک چشمه آب گرم شور وجود دارد، اهالی روستا از این مکان برای شنا استفاده می کنند.
آب این چشمه دارای املاح معدنی است که برای پوست بسیار مفید است و می تواند بیماری های پوستی را در پاره ای از موارد درمان کند.
نزدیک بودن آن به راه اصلی که می توان به سادگی با تبلیغاتی اندک مسافران را برای توقفی کوتاه به این مکان کشید اما متاسفانه به دلیل بی توجه مسئولان استان این پتانسیل عظیم در بحث گردشگری بلا استفاده مانده است.
وجود باغات انگور در پائین دست چشمه، چشم انداز زیبایی را برای این مکان بوجود آورده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
صالحی نیا | 1396/03/31
0
2
سلام با تشکر از تصاویر زیباتون
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک