شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۷۸۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ساعت ۳:۴۵

سکانس های تکراری تکدی گری در اسفراین/ رد پای متکدیان در تقاطع های شهر

حضور متکدیان در شهر، یک چالش جدی است که نیازمند نگاه فرادستگاهی است، چون اکنون متکدیان با بهره گیری از شگردهای گوناگون در هر نقطه به خصوص در تقاطع های حساس به ویژه در دو قدمی هسته مرکزی دست طلب به کمک های مالی می زنند.
سکانس های تکراری تکدی گری در اسفراین/ رد پای متکدیان در تقاطع های شهر,

حضور متکدیان در شهر، یک چالش جدی است که نیازمند نگاه فرادستگاهی است، چون اکنون متکدیان با بهره گیری از شگردهای گوناگون در هر نقطه به خصوص در تقاطع های حساس به ویژه در دو قدمی هسته مرکزی دست طلب به کمک های مالی می زنند، در این میان بازی با احساسات شهروندان بیش از پیش در بانک ها، موسسات مالی و اعتباری، در نزدیکی دستگاه های خودپرداز و بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانی و مطب های پزشکی به یک راهبرد جدی برای متکدیان تبدیل شده است.

حال باید دید تا چه زمانی متولیان و مسئولان امر کماکان می خواهند به داستان تکراری حضور متکدیان در شهر ادامه دهند، داستانی که نه تنها یک چالش فرهنگی برای شهر است بلکه یک کاستی و کمبودی است که سیمای شهری را زننده کرده است.

یکی از شهروندان با بیان اینکه حضور متکدیان در نقطه های مرکزی شهری نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه افزایش نیز می یابد، می گوید: حضور متکدیان وضعیت نامطلوب و زننده ای را برای شهر به وجود آورده است.

«اکبری» می افزاید: برخورد با متکدیان باید مستمر و مدون صورت پذیرد و با برخوردهای مقطعی کار از پیش نخواهد رفت.

وی خاطر نشان می کند: متاسفانه آن چه احساس می شود که ساماندهی متکدیان و برخورد با تکدی گری، متولی مشخصی ندارد و هر دستگاه توپ را به زمین دستگاه دیگر می اندازد.

دیگر شهروند اسفراینی می گوید: متکدیان با تکیه بر شگردهای گوناگون احساسات مردم را نشانه می گیرند تا با این کار دشت روزانه خود را افزایش دهند.

«شکوهی» می افزاید: گمان می کنیم متکدیان برای هر لحظه و هر ساعت برنامه منظمی چیده اند به طوری که ساعت های حساس حضور متکدیان در چهارراه بیش از پیش مشاهده می شود.

وی خاطر نشان می کند: تکدی گری اکنون نه تنها نیازمند تدبیر متولیان فرهنگی و اجتماعی است بلکه ورود دستگاه های امنیتی نیز احساس می شود.

دیگر شهروند اسفراینی با اشاره به حضور متکدیان در نقاط مشخص و زمان های معین، می گوید: دستگاه ها از برخورد با مسئله متکدیان شانه خالی نکنند، چرا که حل این مسئله همت همه دستگاه های مرتبط را می طلبد.

«جان محمدی» می افزاید: هر جا سر می گردانی متکدیان دست طلب را دراز می کنند و این امان شهروندان را بریده است.

وی با بیان اینکه برخوردهای مقطعی کارساز نیست، تصریح می کند: برخورد با متکدیان کار برنامه ریزی شده می طلبد.

یک عضو شورای اسلامی شهر اسفراین با بیان اینکه تکدی گری یک معضل جدی برای شهر است که چهره شهر را هم نازیبا کرده‌است، می گوید: داستان تکدی گری یک روایت سریالی است.

«طلعت رگبار» می افزاید: همه دستگاه های مسئول باید به مقابله به مسئله تکدی گری بپردازند.

وی خاطر نشان می کند: پیش از این با مصوبه سومین دوره شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری یک نوانخانه در اختیار بهزیستی قرار داد که متاسفانه آن هم نادیده گرفته شده است.

وی اظهار می دارد: حل مشکل تکدی گری همراهی نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی را می طلبد.

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک