پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ساعت ۲:۴۹
وقت هایی که در درمانگاه تلف می شود

حال ناخوش سیستم نوبت دهی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد

برخی از بیماران بیمارستان علی (ع) بجنورد از نوبت‌دهی سنتی و شلوغی در درمانگاه این بیمارستان اظهار نارضایتی کردند.
حال ناخوش سیستم نوبت دهی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد,

به گزارش عصر اترک به نقل از  بجنا؛ در حال حاضر بسیاری از کارها در اجتماع به صورت قرار گرفتن در نوبت انجام می شود، این امر یک حق عقلایی به شمار می‌آید و از بین بردن آن نیز نوعی ظلم محسوب می‌شود و مشمول ادله حرمت ظلم و تجاوز به «حق الناس » می‌گردد.

باتوجه به پیشرفت‌های بسیار در عرصه‌های متفاوت متاسفانه در خیلی از ادارات هنوز روال سنتی ادامه دارد و سیستم مناسبی جهت رعایت حقوق مردم در نظر گرفته نشده است، گرفتن نوبت در درمانگاه‌ و بیمارستان‌ها یکی از مواردی است که مردم را دچار مشکل کرده است.

بیمارستان امام علی (ع) بجنورد  از معدود بیمارستان هایی است که هنوز از نوبت دهی سنتی استفاده می شود و مردم شهرستان بایستی صبح زود برای گرفتن نوبت به این بیمارستان مراجعه کنند.

دلاور حسین زاده یکی از شهروندان بجنوردی که از نوبت دهی سنتی بیمارستان امام علی (ع) گلایه داشت در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: از ساعت 6 برای دریافت نوبت پزشک اینجا آمده ام و این سیستم نوبت دهی سنتی چیزی جزء اتلاف وقت مردم نیست.

وی افزود: بیشتر بیمارستان های کشور نوبت دهی آنها به صورت اینترنتی است اما این بیمارستان هنوز از نوبت دهی سنتی استفاده می کند.

وی اظهار داشت: اگر نوبت دهی اینترنتی باشد آن زمانی که وقت به ما داده شود به بیمارستان مراجعه می کنیم و از اتلاف وقت جلوگیری می شود.

رحمان امانی فرد یکی دیگر از شهروندان بجنوردی ،افزود: درست است که نوبت دهی این بیمارستان سنتی است اما پزشکان و متخصصان خیلی خوبی بیماران را وزیت می کنند.

وی تصریح کرد: سیستم نوبت دهی اگر اینترنتی شود وضعیت خیلی بهتر می شود اما بایستی سایت که طراحی می کنند از قدرت لازم برخودار باشد چون بیمارستان هایی که نوبت دهی آنها اینترنتی است اکثرا سایت آنها قطع یا مشکل دارد.

وی در ادامه بین داشت: از مسئولین بیمارستان امام علی (ع) تشکر می کنم چون امکانات خوبی برای بیماران فراهم کرده اند.

محمد عقیقی یکی دیگر از شهروندان استان ، در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: نوبت گرفتن در این بیمارستان خیلی سخت است چون باید حضوری بیایم و نوبت بگیریم .

وی با بیان اینکه از ساعت 6 صبح برای گرفتن وقت آمده ام، افزود: اگر نوبت دهی تلفنی یا اینترنتی شود برای بیماران که از روستاها و یا شهرستان دیگره استان مراجعه می کنند خیلی بهتر می شود.

وی ادامه داد: بنده الان 250 کیلومتر از روستای اینچه سفلی آمده ام اگر نوبت دهی تلفنی یا اینترنتی باشد از همان روستا از طریق اینترنت نوبت می گیرم و همان وقتی که به من داده شده می آیم و اینجا وقتم هدر نمی رود.

کوهستانی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی ، اظهار داشت: متاسفانه در این بیمارستان نوبت دهی سنتی انجام می شود و برای دریافت وقت مردم خیلی شلوغ می کنند و نوبت را رعایت نمی کنند.

وی افزود: از ساعت 6 صبح است که برای نوبت وقت آمده ام اما معلوم نیست که نوبت به من برسد یا خیر چون نظم خاصی برای نوبت دهی وجود ندارد.

وی بیان داشت: از مسئولین درخواست دارم سیستم نوبت دهی این بیمارستان را اینترنتی یا حداقل تلفنی کنند که برای بیماران راحت تر باشد و اینجا وقتشان هدر نرود.

سختری رئیس بیمارستان امام علی شهرستان بجنورد در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: نوبت دهی درمانگاه تخصصی بیمارستان امام علی (ع) هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی انجام میشود.

وی افزود: شلوغی در نوبت دهی حضوری به دلیل این است که استقبال مردم از این درمانگاه زیاد و ظرفیت پذیرش درمانگاه پایین است.

وی اظهار داشت: شهروندان گرامی می توانند با مراجعه به سایت http://nobat.nkums.ac.ir/  به صورت اینترنتی برای پزشک مورد نظر خودشان نوبت بگیرند.

جعفر ولیان سرپرست درمانگاه تخصصی امام علی (ع)در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: در درمانگاه تخصصی امام علی (ع) روزانه 150 بیمار توسط 34 پزشک متخصص معاینه می شوند.

وی افزود: نوبت دهی حضوری در این درمانگاه از ساعت 7:30 دقیقه صبح آغاز می شود و مشکلی برای نوبت دهی نداریم و فقط برای نوبت پزشک مغر و عصاب به دلیل وجود تنها یک پزشک روزانه 30 نفر معاینه می شوند و مردم به همین دلیل صبح زود به درمانگاه مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت: نوبت دهی تمام پزشکان به صورت اینترنتی نیاز به حضور مرتب پزشکان دارد و برخی پزشکان که ساعت حضورش دقیق و مشخص است نوبت دهی به صورت اینترنتی انجام می شود.

ولیان ادامه داد: در تخصص های چشم ، ارولوژی ، جراحی عمومی و گوش و حلق و بینی نوبت دهی به صورت اینترنتی انجام می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک