چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۷۸۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ساعت ۲:۵۲
گزارش؛

خستگی بازنشستگان از کمبودها/ نارضایتی از سهمیه کم وام قرض الحسنه

در حالی که استان خراسان شمالی بیش از 12 هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی دارد، سهمیه دریافت وام های قرض الحسنه بانک رفاه برای این تعداد تنها 62 عدد تعیین شده که نارضایتی این قشر را بهمراه دارد.
خستگی بازنشستگان از کمبودها/ نارضایتی از سهمیه کم وام قرض الحسنه,

به گزارش عصر اترک،  نداشتن مسکن، نبود نظام همسان سازی حقوق، سهمیه کم وام قرض الحسنه،مشکلات بیمه عمر و حوادث ، هزینه های درمانی بالا، نبود پزشک متخصص، عدم صدور کارت منزلت بازنشستگان از جمله مشکلات جامعه بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی است که صدای این قشر را بعد از 30 سال خدمت به کشور به صدا درآورده و روز به روز شاهد افزایش این مشکلات به این قشر هستیم.

باتوجه به این که 90 درصد تقاضای بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی امروز تقاضا وام است ولی متاسفانه با تخصیص کم وام به این اقشارهمواره شاهد نارضایتی این اقشار درجامعه هستیم.

 

تنها 62 سهمیه اعطای وام قرض الحسنه برای بازنشستگان استان

ابوالفضل مجید نیا، رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی  به مشکلات جامعه بازنشستگان ومستمری بگیران استان اشاره کرد واز مهمترین مشکلات این قشر را  نظام همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد .

وی با اشاره به افزایش 12.5 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری ، اظهار داشت: با این وجود متاسفانه هنوز بازنشستگان به حق وحقوق اصلی خود نرسیده اند و مطالبات خود را از سازمان دریافت نکردند.

 

وی افزود: براین اساس تقاضا داریم مطالبات جامعه بازنشستگان ومستمری بگیران در سال 96 تحقق یابد.

مجید نیا به سهمیه وام قرض الحسنه برای بازنشستگان ومستمری بگیران استان  در سال جاری اشاره کرد و مجموع سهمیه وام قرض الحسنه بانک رفاه برای بازنشستگان استان را  حدود 62 نفر اعلام کرد وگفت: متاسفانه با توجه به ازدیاد جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی این تعداد مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: دراین راستا انتظار داریم بانک رفاه خدماتی تسهیلاتی در قالب وام های جعاله، مراوه ، تعمیرات و... در اختیار بازنشستگان قرار دهد.

 

پرداخت نشدن خسارت فوت حتی به یک نفر!

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی به انعقاد قرارداد کشوری بیمه عمر و حوادث برای بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی در آذر ماه سال گذشته اشاره کرد وگفت: با گذشت 6 ماه از زمان انعقاد این قرارداد دراستان خراسان شمالی حتی به یک نفر خسارت فوت پرداخت نشده است.

وی افزود: البته این مشکل فقط منحصر به استان خراسان شمالی نیست بلکه در سراسر کشور این مشکل وجود دارد.

مجید نیا به ثبت نام تعداد 132 نفراز بازنشستگان تامین اجتماعی استان طی سال گذشته در قالب طرح کرامت رضوی برای اعزام به سفر شیراز اشاره کرد وگفت: متاسفانه این سفرانجام نشد  تقاضا رسیدگی هر چه زودتر  اعزام های سفربازنشستگان در سال های  96-95 را داریم.

وی صدور کارت منزلت بازنشستگان را یکی دیگر از خواسته های بازنشستگان تامین اجتماعی  استان اعلام کرد وافزود: مقرر بود این کارت در سال 95 صادر شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

 

300 بازنشسته بجنوردی بیماری صعب العلاج دارند

شهسوار، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بجنورد نیز در ادامه به 4 هزار و 800 نفر عضو کانون بازنشستگان ومستمری بگیران بجنورد اشاره کرد وگفت: از این تعداد 300 نفر جز بیماران خاص، سرطانی و دیالیزی هستند.

وی با اظهار نارضایتی از سهمیه وام قرض الحسنه بانک رفاه به بازنشستگان و مستمری بگیران بجنورد، تعداد سهیمه وام قرض الحسنه بجنورد را  22 نفر اعلام کرد که  باتوجه به ازدیاد جمعیت بازنشستگان  و وجود بیماران خاص این تعداد سمهیه بسیار اندک و جوابگو بازنشستگان نیست.

شهسوار افزود: این درحالی است که 90 درصد مراجعه کنندگان کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تقاضای وام دارند.

وی درمورد کارت های خرید بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی نیز گفت: کارت های خرید بازنشستگان باید براساس جنس  مورد نیاز خانواده ها و لیستی که کانون های اعلام می کنند تهیه شود تا مورد استفاده بازنشستگان قرار گیرد.

 

نبود پزشک متخصص بیماران خاص در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد

شهسوار از احداث ساختمان جدید کانون بازنشستگان ومستمری بگیران بجنورد درمحل پارک ناوک بجنورد خبرداد وگفت: با حمایت های اداره کل و کانون بازنشستگان ومستمری بگیران استان از طریق شورای شهر و شهرداری بجنورد 370 متر زمین براین این کانون در نظر گرفته شده است که مقرر شده بعداز انتخابات پیگیری های لازم انجام شود.

شهسوار همچنین نبود پزشک متخصص در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد برای بیماران خاص بازنشسته  را از مشکلات این قشر برشمرد.

 

نبود پزشک متخصص در درمانگاه تامین اجتماعی اسفراین

کسکنی رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران اسفراین  به نبود پزشک متخصص چشم دردرمانگاه این شهرستان اشاره کرد وگفت: 4 سال است درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان از درجه 3 به 2 ارتقا یافته ولی هنوز این درمانگاه پزشک متخصص ندارد.

نماینده کانون بازنشستگان ومستمری بگیران مانه سلمقان نیز با تاکید بر فعال سازی کمیسیون های تخصصی کانون ها، گفت: با فعال سازی کمیسیون های تخصصی گزارش ها به صورت  تخصصی در جلسات فصلی مطرح  می شود تا کارها به صورت تخصصی پیگیری شود.

 

در عین حال محمد علی عباس زاده، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: حقوق مستمری بگیران بالاتر از تورم بوده علی رغم این که طی سال های قبل اینگونه نبوده است.

عباس زاده اعزام بازنشستگان به سفرهای گردشگری در طول سال در قالب طرح کرامت رضویی، کارت منزلت بازنشستگان و قرارداد بیمه عمر و حوادث بازنشستگان تامین اجتماعی را از جمله اقدامات درحال  پیگیری اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی برای بازنشستگان ومستمری بگیران استان اعلام کرد.

وی از وجود بیش از 12 هزار بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی دراستان خراسان شمالی خبرداد.

 

مستمری بگیران تامین اجتماعی پایین ترین حقوق را دارند

اسکندری، سرپرست امور شعب بانک رفاه کارگران  خراسان شمالی نیز اولویت اول بانک رفاه را خدمت به اقشار بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی اعلام کرد وگفت: بازنشستگان آینه تمام نمای ما بعد از 30 سال خدمت هستند.

وی مطالبات بازنشستگان ومستمری بگیران را از خواسته به حق این قشر دانست وگفت: امروزه بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی از پایین ترین حقوق درآمدی برخوردار هستند که نیازمند حمایت بیشتر دارند.

وی یکی از مطالبات بازنشستگان از شرکت شستا سازمان تامین اجتماعی را تمرکز حساب شرکت شستا در بانک رفاه ذکر کرد و از بازنشستگان خواست دراین زمینه مطالبه جدی داشته باشند.

اسکندری یکی از تسهیلات ویژه به بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی را تسهیلات  وام قرض الحسنه درقالب سپرده گذاری ذکر کرد که نیازمند مدیریت و تامین منابع است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک