یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ساعت ۴:۳۶
سازمان خبرنگاران بدون مرز خبر داد

اعتصاب غذای چند روزه خبرنگار فرانسوی بازداشت شده در ترکیه

سازمان خبرنگاران بدون مرز طی گزارشی از اعتصاب غذای چند روزه خبرنگار فرانسوی که حدود دو هفته پیش در ترکیه بازداشت شده بود، خبر داد.
اعتصاب غذای چند روزه خبرنگار فرانسوی بازداشت شده در ترکیه,

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان خبرنگاران بدون مرز طی گزارش اعلام کرد: «ماتیاس دوپاردون» خبرنگار مستقل فرانسوی که حدود دو هفته پیش در ترکیه بازداشت شد، از روز یکشنبه گذشته تاکنون در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از «ارول اوندراغلو» نماینده سازمان خبرنگاران بدون مرز در ترکیه، این خبرنگار فرانسوی تصمیم گرفته در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب بزند و از 3 روز پیش تاکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

این سازمان غیردولتی اعلام کرده که از طریق وکیل این خبرنگار زندانی در جریان این امر قرار گرفته است.

این خبرنگار عکاس فرانسوی که از سال‌ها پیش برای نشریات مختلف در ترکیه کار می‌کند، در روز 8 مای می جاری در حین تهیه گزارش برای نشریه «نشنال جئوگرافیک» در شهر باتمان ترکیه دستگیر شد و بلافاصله به مرکز نگهداری اداره امور مهاجران در استان غازی عنتاب در جنوب شرق ترکیه منتقل شد و از آن زمان تاکنون در این مرکز به سر می‌برد.

بنابر اعلام یک منبع دیپلماتیک فرانسوی، مقامات ترکیه هنوز به درخواست مقامات فرانسوی برای دیدار حضوری یا ارتباط تلفنی با این خبرنگار زندانی پاسخ نداده‌اند.

انتهای پیام/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک