چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۲۷۸۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ساعت ۰:۵۱

حضور ۳۰ ناشر کشوری در نمایشگاه های قرآن کریم خراسان شمالی

دبیرستاد استانی جشن رمضان در خراسان شمالی، از برگزاری جشن رمضان و نمایشگاه قرآن کریم در شهرستان های استان و به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور ٣٠ ناشر کشوری خبر داد.
حضور 30 ناشر کشوری در نمایشگاه های قرآن کریم خراسان شمالی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، رضا رضایی گفت: این طرح یک برنامه ملی است که در قالب اجرای نمایشگاه های قرآن، کتاب، محفل های انس با قرآن و جلسات تفسیر کلام وحی از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه در همه شهرستان های استان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، هدف از برگزاری جشن رمضان را استفاده از تمام ظرفیت های فرهنگی و هنری برای بهره مندی بیشتر از فضائل ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: شهرستان محوری و مردم محوری این برنامه فرهنگی و هنری از جمله مهم ترین شاخصه های طرح به شمار می رود.

وی از بهره گیری و همکاری موسسات قرآنی، انجمن های فرهنگی و هنری، بخش خصوصی و سایر نهادهای فرهنگی مرتبط در راستای اجرای جشن رمضان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه آثار مکتوب مرتبط با علوم قرآنی بخشی از برنامه های جشن رمضان به شمار می رود.

رضایی اظهارداشت: این نمایشگاه در سطح شهرستان ها در قالب ٨٠ غرفه و با حضور ٣٠ ناشر داخلی و خارج از استان به عرضه کتب دینی و با تخفیف ١٥ تا ٣٥ درصدی می پردازد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ٢٢ نقطه شهری و روستایی با همکاری دبیرخانه کانون های مساجد را از دیگر بخش های جشن رمضان معرفی کرد و گفت: ٢٠ نشست علمی و تخصصی نیز با همکاری موسسات قرآنی در طول ماه مبارک رمضان اجرایی می شود.

وی از برگزاری جلسات تفسیر و تدبر قرآن کریم در شهرستان ها خبر داد و گفت: در این راستا برگزاری  ١٤٠ جلسه تفسیر در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری پیش بینی شده است.

دبیرستاد استانی جشن رمضان در خراسان شمالی، برگزاری محفل شب شعر را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و با بیان اینکه شب شعر مرکز استان همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان اجرایی می شود، گفت: برپایی نمایشگاه اعجاز قرآن کریم هم طی این ماه برنامه ریزی شده است.

وی از جمله مهمترین برنامه های قرآنی را برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه های استانی قرآن کریم نام برد و گفت: این نمایشگاه در مرکز استان همزمان با اول ماه مبارک رمضان به مدت یک هفته در نگارخانه بجنورد دایر می شود.

اکران فیلم های سینمایی مرتبط در شهرستان های فاقد سینما، اجرای نمایش نامه خوانی و نمایش خیابانی از دیگر برنامه هایی است که در جشن رمضان امسال اجرایی می شود.

گفتنی است؛ جشن رمضان خراسان شمالی از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه با برپایی نمایشگاه های قرآن کریم و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در خراسان شمالی ادامه دارد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک