پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ساعت ۱۲:۴
استاندار گیلان مطرح کرد؛

عملکرد علوم پزشکی و بنادر و دریانوردی در آستارا مطلوب نبوده است

آستارا- استاندار گیلان با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه بهداشت و درمان و بنادر و دریانوردی آستارا، گفت:متاسفانه عملکرد مسئولان این دو دستگاه در شهرستان مطلوب نبوده است.
عملکرد علوم پزشکی و بنادر و دریانوردی در آستارا مطلوب نبوده است,

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی عصر سه شنبه در همایش گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری، تولید و اشتغال که با حضور کارآفرینان نمونه شهرستانی و فعالان حوزه گردشگری در سالن مجتمع  پذیرایی روحی شهرستان مرزی آستارا برگزار شد، با بیان اینکه مدیران استانی موظف هستند که پیگیر رفع مشکلات مردم در حوزه های کاری خود باشند، اظهار کرد: دولت در بخش بهداشت و درمان فعالیت های بسیار مهم و قابل توجهی داشته است، اما متاسفانه در برخی موارد ما شاهد هستیم که شهرستان مهمی چون آستارا از نبود پزشک متخصص رنج می برد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مراکز بهداشتی و درمانی استان باید مشکلات بخش های بهداشت و درمان را رفع کنند، افزود:همه تسهیلات لازم در این مورد مهم از طرف دولت فراهم شده و این کم کاری ها نباید به حساب دولت و نظام  گذاشته شود.

وی با گله مندی از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: در حال حاضر با افتتاح بیمارستان جدید شهرستان آستارا، متاسفانه همانند فعالیت بیمارستان قدیمی این شهرستان، شاهد هستیم که بیمارستان جدید نیز باحداقل پزشک  اداره می شود.

نجفی تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ پزشک در مرکز استان و شهرستان های انزلی و لاهیجان  مشغول به فعالیت  هستند و این در حالی است که شهرستان مرزی آستارا  از داشتن  پزشک متخصص  محروم است و این کار خلاف است و باید از جانب مسئولین  دانشگاه  پیگیری شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از۱۵ سفر رسمی به شهرستان آستارا داشته است، گفت: مدیران دانشگاهی باید از اتاق های عمل بیرون آمده و به شهرستان ها سرکشی کنند و اینکه مدیران استانی در طول سال حتی یک بار به شهرستان ها  سرکشی نکنند غیر قابل قبول بوده و این اجازه به آنها داده نمی شود و باید خود را اصلاح  کنند.

وی ادامه داد: مردم جمهوری اسلامی ایران در قبال اعتماد دوباره به دولت تدبیر و امید، صداقت، اشتغال، شعار درست و خدمتگزاری خواستار هستند.

نجفی با اشاره به اینکه کشور چندین سال است که درراستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گام برداشته است، اظهار کرد: دولت، کشور را با یک تورم بالای ۴۰ درصد تحویل گرفت و توانست آن را تک رقمی و به زیر ۱۰ درصد برساند.

استاندار گیلان شهرستان مرزی آستارا را پیشانی سربلند جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد وبا تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان، گفت : کسی که پنج نفر را با سرمایه گذاری خود در بخش خصوصی مشغول به فعالیت کند، باید قدرش را دانست و از آن حمایت کرد.

وی ادامه داد: خیلی از مردم به سختی و با درآمد پایین زندگی می کنند و همین مردم با این همه مشکل در زندگی با رای اعتماد دوباره به دولت ثابت کردند که به دنبال اشتغال  پایدار و آبرومند هستند.

نجفی با بیان اینکه تلاش ها در استان به سمت فعال تر کردن حوزه های تجاری، خدماتی و گردشگری است، افزود: بحث گردشگری برای استان گیلان بسیار مهم است و فعالیت ها در زمینه توسعه گردشگری ادامه دارد.

وی در ادامه اهمیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا  را یادآور شد و خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی آستارا شعار نبوده و پس از ۱۸ سال تلاش اجرایی شد و مردم باید اثرات آن را در زندگی، کسب و کار خود ببینند.

استاندار گیلان با انتقاد از سازمان و مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار کرد: به رئیس سازمان  و همچنین مدیر کل بنادر و دریا نوردی گیلان درباره کم توجهی به بندر تجاری آستارا تذکر داده شده که امیدوارم روند عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه های گازرسانی به منطقه گردشگری حیران آستارا شاخص برخورداری مردم این شهرستان مرزنشین از نعمت گاز به ۹۳ درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: امیدواریم امسال با به ۱۰۰ درصد رسیدن شاخص برخورداری گاز در آستارا، این شهرستان در استان گیلان شهرستان سبز اعلام شود.

نجفی شاخص برخورداری ۸۵ درصدی مردم آستارا از آب شرب روستایی را یادآور شد وافزود: باافتتاح همزمان چندین پروژه آب رسانی در روستاهای آستارا شاخص برخورداری  مردم این شهرستان مرزنشین از متوسط استان گیلان افزایش یافته و این نشان می دهد که دولت به وعده های خود عمل کرده است.

 در این همایش از ۲۲ کار آفرین و سرمایه  گذار نمونه در بخش های مختلف گردشگری اعم از تالار، رستوران، هتل  و واحدهای پذیرایی بین راهی توسط استاندار گیلان و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان، فرماندار آستارا و مسئولان محلی تجلیل به عمل آمد.  

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک