پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ساعت ۵:۱۴
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد: 

حضور ۷۰۰ رزمنده خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس/ شهادت ۵۱ تن

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: این استان برای آزاد سازی فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس 700 نفر رزمنده به جبهه های جنگ اعزام کرد  که از این تعداد 51 نفر به شهادت رسیدند.
 حضور 700 رزمنده خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس/ شهادت 51 تن,

به گزارش خبرنگار عصر اترک،سرهنگ احیا محمد امیری، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان در آستانه سوم خرداد، به اعزام رزمندگان خراسان شمالی همراه تیپ 21 امام رضا (ع) اشاره کرد که بیش از دو گردان شامل 700 رزمنده از این استان در این عملیات شرکت داشتند. 
وی افزود: از مجموع تعداد شهدایی که در این عملیات به شهادت رسیده اند 10 نفر ارتشی، 37 نفر سپاه و بسیجی، سه شهید هلال احمر و یک شهید جهاد سازندگی بودند.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خراسان شمالی از برگزاری 900 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد  .
وی  تشریح عملیات بیت المقدس در شبکه اترک خراسان شمالی توسط فرماندهان، برگزاری  صبحگاه مشترک در سپاه، افتتاح یادمان های شهدا ، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا از جمله برنامه های سال روز آزاد سازی خرمشهر در استان اعلام کرد. 
وی عملیات بیت المقدس را مهم ترین و موثر ترین عملیات در دوران دفاع مقدس یاد کرد و و گفت: در طول جنگ تحمیلی 19 عملیات گسترده و مهم با دشمن انجام شد. 
وی به آزاد سازی 6 هزار کیلومتر از خاک کشور  در عملیات  بیت المقدس اشاره کرد و گفت: در این عملیات بخش عمده غرب رودخانه کارون، جاده اهواز، شهر استراتژیک بندر خرمشهر را از اشغال کشور خارج کردیم. 
وی اظهار کرد: در عملیات بیت المقدس توازن نظامی کشور تغییر کرد، 36 هزار نفر از نیروهای زبده و آموزش دیده دشمن که بالغ بر 50 تا 60 تیم بودند منهدم شد و همه یا کشته شدند و یا به ارسارت درآمدند
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک