جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ساعت ۲:۴۵

بحران در مدیرت بحران استان حادثه ساز شد+ تصویر

پس از وقوع زلزله ای به قدرت 5.7 ریشتر در شهرستان بجنورد و تخریب 20 تا 100 درصدی واحدهای مسکونی این منطقه، چند هزار نفر از اهالی این شهرستان درگیر مشکلات پس از زلزله شدند.
بحران در مدیرت بحران استان حادثه ساز شد+ تصویر,

به گزارش عصر اترک به نقل از بجنا؛ از همان نخستین لحظات پس از وقوع زلزله، امدادرسانی ها به مناطق زلزله زده در این شهرستان آغاز شد، اما نحوه امداد رسانی بسیار کند انجام شد.
با توجه به خسارت های وارد شده به منازل و کم بودن تعداد چادرهایی که در بین اهالی توزیع شده بود و همچنین عدم سرکشی مسئولان از مناطق زلزله زده باعث بروز حادثه شد.
رامین صفارنژاد کودک 14 ساله از کلاته آذرسا بر اثر پس لرزه های زلزله 5.7 ریشتر زیر آور ماند و هم اکنون به دلیل آسیب های وارد شده به معده و لگن او در بیمارستان بستری و چند عمل جراحی روی او صورت گرفته است.

عبدالرضا صفارنژاد پدر رامین که از عدم امداد رسانی مسئولان به روستای کلاته آذرسا گلایه داشت در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: بر اثر زلزله 5 ریشتری تمام دیوارهای خانه ما ترک برداشته بود که بر اثر  زلزله 4ریشتری دیوار روی من و پسرم افتاد .
وی افزود: پسرم خونریزی معده کرد و همچنین لگن سمت راستش آسیب جدی دیده است که تا الان چند عمل روی او انجام شده است.
 وی ادامه داد: پسرم خیلی آسیب دیده است و منزل ما هم 100 درصد توسط دولت تخریب اعلام شده است.
آقای صفار نژاد با بیان اینکه مسئولین هیچ کمکی به ما نکردند ، گفت: آن موقع که زلزله آمد به ما چادر ندادند حداقل الان که پسرم را عمل کرده ام و می خواهم از بیمارستان مرخص کنم به ما چادر بدهند تا در این هوای سرد بیرون نخوابیم.
وی اظهار داشت: الان تمام خانواده بیرون می خوابیم این اشکال ندارد اما برای پسرم که عمل کرده است نمی شود بیرون بخوابیم.

وی افزود: همان موقع زلزله 5ریشتری از هلال احمر آمدند و خانه ها را دیدند گفتند شما به چادر نیاز ندارید می خواهم به آنها بگویم اگر آن خانه ها مال خود شما بود حاضر بودید با زن و فرزندانتان آنجا بخوابید..

صفارنژاد در ادامه بیان داشت:  از مسئولین فرمانداری  و استانداری تقاضا دارم بیایند و خانه را ببیند بعد بگویند شما نیاز به چادر ندارید ، وضعیت خانه ها طوری است که نمی شود وارد آن شوی و هرلحضه امکان دارد دیوارها بریزند.

وی در پایان گفت: شغلم کارگری است و پس مخارج زندگی برنمی آیم و پدر و مادر پیری دارم که باید مخارج زندگی آنها را بدهم از مسئولین درخواست دارم جایی برای فرزندم درست کنند و یا حداقل چادری به ما بدهند که در این هوای سرد بیرون نخوابیم چون فرزندم عمل کرده و نمی شود بیرون بخوابد .
انتهای پیام / ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
کوروش | 1396/03/03
0
0
این مسئله ربطی به مدیریت بحران ندارد. هلال احمر بخشی از نیروهای امدادی است و کل مسئله را زیر سوال نبرید. برخلاف همیشه در این بحران واقعا عملکرد مسئولین قابل تقدیر است. البته اشکالاتی مانند این هم باید رفع شود و نه فقط چادر که محل مناسبی برای اسکان افراد حادثه دیده نیاز است.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک