چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۷۸۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ساعت ۱۲:۲۳
در مناظره نمایندگان دو طیف سیاسی در خراسان شمالی عنوان شدند:

ثروتی: دولت روحانی، دولت اشرافی گر است/قلی زاده: خداوند دولت اشرافی گر را لعنت کند

نمایندگان ستادهای دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در خراسان شمالی امروز در محل دانشگاه پیام نور شهر بجنورد با حضور در جمع دانشجویان پس از تشریح مواضع نامزدهای ریاست جمهوری مورد حمایت شان به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.
ثروتی: دولت روحانی، دولت اشرافی گر است/قلی زاده: خداوند دولت اشرافی گر را لعنت کند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، موسی الرضا ثروتی، عضو شورای راهبری ستاد حجت السلام رئیسی در خراسان شمالی در جمع دانشجویان در دانشگاه پیام نور در شهر بجنورد اظهار کرد: دولت روحانی، دولت اشرافی گر است.

به گفته ثروتی، در هندوستان فاصله حداقل حقوق از حداکثر حقوق شش برابر، در فرانسه 7.5 برابر، در انگلستان 9 برابر و در آمریکا 13 برابر است و این در حالی است که در ایران فاصله حقوق مدایران اجرایی کشور از پایه حقوق قانون کار 24 برابر است.

وی با تصریح بر این مطلب که در اقتصاد این کشور چه تخم دو زرده دو انجام شده که فاصله حقوق مدیران اجرایی از پایه حقوق قانون کار باید 24 برابر باشد، افزود: مجلس می گوید تفاوت فاصله حقوق مدیران اجرایی کشور از پایه حقوق قانون کار، از آمریکا بالاتر نباشد و حداقل به اندازه کشورهای فرانسه و انگلستان باشد.

وی گفت: دولت در این زمینه شفاف سازی نکرده است و حتی قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد را نیز اجرایی نکرده است.

ثروتی افزود: دولت روحانی بدهکارترین دولت 100 سال اخیر بوده است و بدهی این دولت به 700 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: هزینه جاری دولت روحانی به 190 میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که فقط 20 هزار میلیارد تومان فعالیت عمرانی انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: این دولت اشرافی گر با اعطای وام ازدواج به مبلغ 10 میلیون تومان به هر زوج و حتی افزایش یارانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز مخالفت کرد.

رحمان قلی زاده، عضو شورای راهبری ستاد حسن روحانی در خراسان شمالی نیز در این مناظره اظهار کرد: روحانی صندوق های ذخیره ارزی و توسعه ملی کشور را از احمدی نژاد، خالی و با 500 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفت که دولت تدبیر و امید تا به کنون توانسته است تا 130 هزار میلیارد تومان از بدهی را تسویه کند.

وی افزود: این دولت طی چهار سال اخیر توانست اغلب اقشار جامعه را که از هیچ نوع خدمات بیمه ای برخوردار نبودند را تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار دهد و تحت پوشش بیمه درمانی بگیرد.

قلی زاده با بیان اینکه دولت طی سه سال نخست از مدیریت اجرایی اش را به کنترل تورم که پایه اشتغال زایی است، بپردازد، عنوان کرد: این دولت طی یکسال اخیر به اشتغال زایی و کاهش بیکاری پرداخته است.

وی خاطر نشان کرد: عصر کنونی، عصر ماهی دادن نیست و حتی با یاد دهی ماهیگیری و با تور دادن نیز مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود بنابراین در این دولت باید بر اساس تدوین برنامه، ظرفیت ها را توانمند کرد تا اقتصاد کشور به سمت توسعه حرکت کند.

به گزارش عصر اترک، موسی الرضا ثروتی در پاسخ به سوالی درباره برنامه ابراهیم رئیسی در زمینه بهره گیری از سرمایه گذاری های خارجی و کمک های فنی خارجی اظهار کرد: همه دولت ها می توانند از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنند.

وی در بخشی دیگر از سخن با اشاره به برجام، عنوان کرد: برجام یک سند ملی است که دولت روحانی در این مذاکره عجله کرد و به تیم مقابل به صورت مرتب امتیاز داد تا قول 100 روزه خود به مردم را عملی کند.

ثروتی افزود: این در حالی بود که مجلس و مقام معظم رهبری درباره اسناد محرمانه برجام از جمله سند 2030، یونسکو، اف ای تی اف مطلع نشدند.

وی خاطر نشان کرد: سرانجام هنگامی که آمریکا پس از برجام ایران را دوباره تحریم کرد، ظریف به مجلس آمد و گفت، اشتباه کردم و به کری اعتماد کردم.

علاوه بر آن، وی عنوان کرد: اینکه حسن روحانی می گوید، سایه جنگ را برداشتم، به عقیده من این حرف خنده دار است ( همانطور که امام خمینی گفتند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ).

ثروتی در پاسخ به اسن سوال که ابراهیم رئیسی در مورد یارانه ها چه برنامه ای دارد؟ همانطور که مجلس قانون سه برابر شدن یارانه را مصوب کرد و دولت تدبیر و امید آن را عملیاتی نکرد، سه برابر شدن یارانه شدنی است.

وی افزود: این امر با قطع کردن و کم کردن یارانه عده ای از یارانه بگیران و افزایش یارانه مددجویان تا سه برابر در مجلس مصوب شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته دولت روحانی این قانون را در ماه جاری در دستور کار خود قرار داده است.

وی به نجومی بگیران نیز اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید 10 هزار نجومی بگیر شناسایی شدند اما به علت اینکه رئیس دیوان محاسبات نیز از نیروهای دولتی و نجومی بگیر است، تعداد نجومی بگیران 400 نفر اعلام شده است.

موسی الرضا ثروتی در پاسخ به این سوال که ارقام و آماری که ابراهیم رئیسی در مورد تولیدات و اشتغال مطرح می کنند بر اساس چه مبنا و اطلاعاتی است؟ اظهار کرد: مشاور اقتصادی او دکتر نادران است.

وی افزود: مجلس در سال 93 مصوب کرده بود که دولت روحانی چهار هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی و هزار و 500 میلیارد تومان را برای مسکن جوانان اختصاص دهد که این دولت به این مصوبه عمل نکرد.

وی عنوان کرد: دولت روحانی صندوق توسعه ملی را خالی کرد.

رحمان قلی زاده نیز در پاسخ به این سوال که دولت برای صنایع کوچک چه اقداماتی را انجام داده است، اظهار کرد: دولت روحانی طی سه سال از عمر خود، ویرانه ای را که تحویل گرفته بود، آوار برداری کرد.

وی گفت: دولت همچنین طی سه سال مذاکرات برجام را دنبال کرد و یک سال نیز به اجرای آن پرداخت که در حال حاضر عواید مالی حاصل از برجام اندک اندک در حال ورود به کشور است و پول نفت نیز تا پایان خرداد ماه آینده به کشور داده می شود.

وی درباره اینکه به دولت روحانی لقب دولت اشرافی گر داده شده است، اظهار کرد: همه معتقد بر مخالفت با اشرافی گر هستند و خداوند لعنت کند آن دولتی را که اشرافی گر باشد.

قلی زاده در پاسخ به این سوال که دولت انرژی اش را برای مذاکرات برجام صرف کرد و از سایر امور غافل شد نیز گفت: اگر قفل برجام باز نمی شد، هیچ کاری نیز انجام نمی شد بنابراین دولت، استراتژی مذاکرات برجام برای رفع تحریم ها را دنبال کرد.

وی همچنین درباره این سوال که اگر بهبود و معیشت مردم و عدم نیاز به یارانه یک شعار پوپولیستی است، دولت روحانی نیز در چهار سال قبل این شعار را داده بود، حال چرا این وعده مورد درخواست مردم را پوپولیستی می دانید؟ پاسخ داد: روحانی ادعا نکرده است که تمامی وعده هایش عملیاتی شده اند و روحانی و حامیانش با وعده دادن های مبالغه آمیز، آرمانی، آسمانی، غیبی و دور از ذهن مخالف هستند.

قلی زاده افزود: به عقیده روحانی و حامیانش وعده اشتغالزایی پنج میلیونی پوپولیستی است، چون بر اساس منابع موجود تحقق آن امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک