پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس انتخابات | کد خبر: ۲۷۸۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ساعت ۶:۱۱
در جلسه شورای اداری خراسان شمالی عنوان شد:

انتخابات الکترونیکی در ۲۷۷ شعبه رای گیری خراسان شمالی/تخریب نامزدهای انتخابات در فضای مجازی

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: انتخابات الکترونیکی در سطح سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین در 277 شعبه رای گیری در 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
انتخابات الکترونیکی در 277 شعبه رای گیری خراسان شمالی/تخریب نامزدهای انتخابات در فضای مجازی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمد تقی ایرانی، رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراها در 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گفته ایرانی، برای انتخابات پیش روی شوراها، از خراسان شمالی پنج هزار و 482 نفر نامزد شدند که پس از بررسی صلاحیت آنان، سرانجام 176 نفر رد صلاحیت و مابقی نیز تایید شدند.

وی افزود: رصد صلاحیت شدگان سه درصد از کل تعداد نامزدهای ثبت نام شده را تشکیل داد.

وی در ادامه با اعلام اینکه در خراسان شمالی برای انتخابات شوراها هزار و 61 صندوق رای و برای انتخابات ریاست جمهوری نیز هزار و 90 صندوق رای پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین در 277 شعبه رای گیری انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

ایرانی در ادامه با تصریح بر این مطلب که ستاد انتخابات استان عملکرد تمامی ستادهای انتخاباتی کاندیداها و حامیان آنان را رصد می کند، همگان را بر رعایت اخلاق و قانون مداری دعوت کرد.

وی همچنین گفت: برخی در حوزه سیاسی به مددکاری سیاسی نیاز دارند زیرا عده ای پرخاشگر و بداخلاق هستند.

محمد مسلم یاران، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هنوز زمان قانونی تبلیغات برای انتخابات شوراها آغاز نشده است، اظهار کرد: برخی از نامزدها به تبلیغات زودهنگام اقدام کرده اند که در همین راستا، حتی برخی از جعل عناوین مهندس و دکتر نیز استفاده می کنند.

وی در ادامه تمامی مدیران و کارمندان ادارات را بر بی طرفی در انتخابات پیش رو توصیه کرد و افزود: از شورای سه نفره استان که برای دعوت از سخنرانان کشوری به دانشگاه های استان تصمیم گیر هستند، انتظار دارم تا از شخصیت های سیاسی ای دعوت کنند که اوضاع و آرامش سیاسی، قومی و همدلی استان را بر هم نزنند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد همچنین یادآور شد: حامیان نامزدهای این دوره از انتخابات، از سیاه نمایی و تخریب دیگر نامزدهای انتخاباتی اجتناب کنند.

 

پور عیسی: لزوم تغییر رویکرد مدیران برای پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی

 

مجید پور عیسی، دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه در استان در سال گذشته برنامه اقتصاد مقاومتی اجرایی شد، اما کارآمدی لازم را از اجرای این برنامه شاهد نبودیم، اظهار کرد: برنامه اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی در استان باید راهکارهایی اتخاذ شود، تصریح کرد: در این زمینه مدیران کل استان باید تغییر رویکرد داشته باشند.

پور عیسی همچنین با اشاره به اینکه امسال اولین سال شروع برنامه ششم توسعه است، تاکید کرد: تمامی ادارات کل استان اجرای برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود قرار دهند.

افزون بر این، وی عنوان کرد: مدیران استان نباید فقط به دنبال اعتبارات ملی و استانی باشند بلکه مدیران  باید به دنبال ایجاد منابع جدید باشند.

محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه عنوان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید باید استان را در بخش های مختلف رشد داد.

وی اظهار کرد: از رئیس بانک مرکزی نیز درخواست کرده ایم که سقف اعطای تسهیلات بانک های استان را افزایش دهد که در همین راستا، سقف اعطای تسهیلات بانک صنعت و معدن و صندوق کارآفرینی و امید افزایش یافته است و از دیگر بانک های استان نیز خواستار هستم تا تحقق این موضوع را پیگیری کنند.

صالحی در خاتمه به پروژه در دست ساخت زائر سرای خراسان شمالی در شهر مشهد نیز اشاره کرد و گفت: خواستار هستم که مدیران استان از محل اعتبارات فرهنگی و غیره ادارات خود مبلغی را بر ساخت و تجهیز این پروژه اختصاص دهند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
انتخاب کننده | 1396/02/09
0
0
سلام. از مجموعه استانداری تقاضا میکنم به صلاحیت کاندیداهای بام و صفی اباد یه نگاهی بنداز مگه میشه روستایی با دویست خانوار به بالا،که نیازمند مدرک دیپلم می باشد آن وقت با رابطه طرف با مدرک سیکل میاد! یا اصلا طرف ساکن حوزه انتخاباتی نیست تایید میشود؟ لطفا بررسی بکنید.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک