شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۸۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ساعت ۳:۴۶
رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه خراسان شمالی خبر داد:

کاهش منابع ارزی خراسان شمالی در سال ۹۵

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی وبودجه خراسان شمالی بااشاره به کاهش منابع ارزی در استان طی سال گذشته،گفت: سال 95  نتوانستیم به اندازه عملکرد سال 94 منابع ارزی در استان داشته باشیم.
کاهش منابع ارزی خراسان شمالی در سال 95,

به گزارش عصر اترک،مجیدپورعیسی،رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی وبودجه خراسان شمالی در اولین سمینار بین المللی تخصصی  فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بازار عراق یکی از نقص های بزرگ در استان در حوزه تجارت را موضوع بازاریابی اعلام کرد .

وی افزود: اگر این فرصت در بخش کشاورزی ،صنعتی،گردشگری در اختیار فعالین بخش خصوصی قرار گیرد ارزش افزوده در بخش اقتصادی بسیار قابل توجه خواهد شد.

پورعیسی بابیان اینکه سال 95 نتوانستیم به اندازه عملکرد سال 94 منابع ارزی در استان داشته باشیم ،گفت: در این راستا باید آسیب شناسی شود و امسال باید به هر نحو کاری در این حوزه انجام دهیم تا جبران مافات شود وبه گونه ای کار شود تا فرصت ها شناسایی شود.

وی متذکر شد: شرکت هایی که در بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی در حوزه فرصت های تجاری و سرمایه گذاری گام بردارند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، از مصوباتی که در استان به تصویب برسد، حمایت می کند.

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه استان از فعالین اقتصادی و بخش خصوصی خواست، کار خود را تنوع دهند تا اگر ریسک در کاری وجود داشت در جایی دیگر جبران شود.

وی حاصل برگزاری این سمینار را هدف گذاری برای شناسایی بازار عراق ،محصولات خاص،ارزش افزوده منابع ارزی عنوان کرد.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیزدر این سمینار گفت: این سمینار در راستای بهره مندی از توانمندی های بیشتر هر دو کشور به صورت تخصصی به منظور مبادلات تجاری و اقتصادی در حال بر گزاری است.

محمد صمدی همچنین هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی تجار و بازرگانان و صادرکنندگان استان با فرصتهای تجاری بازار عراق، معرفی ظرفیت‌های اقتصادی - تجاری دو کشور و گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف اعم از تجارت، صنعت و خدمات، شناخت و رفع مشکلات ، توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور و تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و مناسبات اقتصادی برشمرد.

وی به حدود 100 کارخانه کوچک،متوسط و بزرگ در استان اشاره کرد  که از مزیت های زیادی برای سرمایه گذاری بر خوردار هستند.

وی 310 کیلومتر مرز مشترک استان با کشور ترکمنستان را از جمله مزیت های خوب و فرصت مناسب در بحث  تولیدات صنایع دستی و...عنوان کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک