پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۸۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ساعت ۰:۵۰
رئیس خانه صنعت و معدن استان مطرح کرد:

ادامه حیات واحدهای تولیدی خراسان شمالی با تعدیل نیرو/ لزوم عارضه یابی

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: هرساله قیمت حامل های انرژی و دستمزد کارگران افزایش می یابد، این در حالی است که سطح درآمدی واحدهای تولیدی تغییری نمی کند که این عدم تعادل موجب شده تا کارفرمایان برای جبران هزینه هایشان به تعدیل نیرو اقدام کنند.
ادامه حیات واحدهای تولیدی خراسان شمالی با تعدیل نیرو/ لزوم عارضه یابی ,

امید حیدریان، رئیس خانه صنعت و معدم خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: بخش عمده ای از هزینه های یک واحد تولیدی را پرداخت حقوق پرسنلی و حقوق کارگران تشکیل می دهد.

به گفته حیدریان، با توجه به اینکه هرساله سطح حقوق کارگران افزایش پیدا می کند، این در حالی است که واحدهای تولیدی در این رکود بازار و افزایش قیمت حامل های انرژی با افزایش درآمد روبرو نیستند و مجبور هستند برای ادامه حیات و  سر به سر شده هزینه هایشان به تعدیل نیروهای ماهر خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بنده که صاحب یک واحد تولیدی هستم در ابتدای سال جاری مجبور شدم 13 نیروی ماهر خود را تعدیل کنم تا بتوانم هزینه هایم را پوشش دهم.

وی افزود: این موضوع در سال جاری در سایر واحدهای تولیدی استان نیز اتفاق افتاد.

حیدریان افزایش بهره وری و بالا بردن راندمان کاری را مهمترین راهکار خروج واحدهای تولیدی از بن بست عدم توازن میان هزینه های تولیدی و سطح درآمدیشان برشمرد و گفت: برای دست یابی به بهره وری و راندمان کاری بالا باید عارضه یابی از واحدهای تولیدی استان انجام شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از صاحبان واحدهای تولیدی استان بر انجام عارضه یابی از واحدهای تولیدی خود یا اعتقادی ندارند و یا اینکه نسبت به این امر آگاهی ندارند، عنوان کرد: گرفتن تسهیلات بانکی و تعدیل نیرو راهکار خروج از بن بست نیست.

وی افزود: تا بیماری واحدهای تولیدی شناسایی نشود، نمی توان برای درمان آنها نسخه ای تجویز کرد.

رئیس خانه صنعت و معدم خراسان شمالی کمک مالی دولت برای انجام عارضه یابی از واحدهای تولیدی استان را خواستار شد و گفت: متاسفانه در این استان قدم ها برای انجام عارضه یابی از واحدهای تولیدی ضعیف برداشته شده است.

حیدریان با تاکید بر این نکته که این امر به اقدام جدی مسئولان ذی ربط نیاز دارد، گفت: انتظار می رود که شرکت شهرک های صنعتی استان یک طرح جامع عملیاتی تدوین کند تا بتوان در این راستا اقدامات عملیاتی را انجام داد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک