پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ساعت ۱۷:۲

افزایش ۲،۵ برابری تعداد آهوان در سبزوار

سبزوار- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: جمعیت آهوان منطقه حفاظت شده شیراحمد این شهرستان در یک سال اخیر از 350 رأس به حدود 900 رأس افزایش یافته که نشانگر رشدی معادل 2،5 برابر است.

            افزایش 2،5 برابری تعداد آهوان در سبزوار,

حمید صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش پاسگاههای محیط بانی و گشتهای مستمر محیط بانان، حفظ مرتع و پیشگیری از وقوع بیماری عوامل موثر افزایش جمعیت آهوان بوده اند.
وی ادامه داد: تقویت سازمانهای مردم نهاد مدافع محیط زیست و جوامع محلی و فرهنگ ‌سازی از سوی رسانه‌ها از دیگر عوامل موثر در حفظ و افزایش جمعیت این گونه جانوری است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: توسعه زیر ساختهای گردشگری و احیا قلعه تاریخی منطقه شیراحمد نیز می تواند این محدوده را به منطقه ای جذاب برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت تبدیل کند.
گونه های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار هستند.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است
پناهگاه حیات وحش شیراحمد با 23 هزار هکتار وسعت در 15 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حسین آزادمنجیری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7500/1858

انتهای پیام /*
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک