جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ساعت ۵:۴

افتتاح بازارچه کارآفرینی محصولات و تولیدات دستی دانش آموزان  دراستان/ ۹۷ درصد انتخاب رشته تحصیلی بر اساس نیاز بازار کار نیست

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از افتتاح  بازارچه کارآفرینی محصولات و تولیدات دستی دانش آموزان در 17 الی 18 اردیبهشت ماه امسال درمحل سالن کارگران بجنورد خبرداد.
افتتاح بازارچه کارآفرینی محصولات و تولیدات دستی دانش آموزان  دراستان/ 97 درصد انتخاب رشته تحصیلی بر اساس نیاز بازار کار نیست,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، براتعلی حاتمی ، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی درجمع خبرنگاران استان با اعلام این خبر گفت: این بازارچه با 80 غرفه ویژه صنایع دستی و محصولات تولیدی دانش آموزان افتتاح می شود تا توانمندی  دانش آموزان در معرض دید قرار گیرد.

وی هفته اول اردیبهشت ماه را هفته معرفی مشاغل اعلام کرد که با هدف آشنایی دانش آموزان با مشاغل و برنامه های اشتغال در سطح جامعه برنامه های این هفته برگزار می شود.

حاتمی اولویت اول آموزش و پرورش در هفته مشاغل را بازدید از هنرستان ها، مراکز علمی، صنعتی ودانشگاهی اعلام کرد .

وی با اعلام این که انتخاب رشته بعد از پایه کلاس نهم در سطح مدارس انجام می شود، افزود: طی برنامه ریزی انجام شده درهفته مشاغل برنامه های چون سخنرانی، بازدیدهای علمی، بازدید از کارخانه ها ،موسسات ، ادارات و بانک ها برای دانش آموزان خواهیم داشت.

حاتمی  به اهمیت ویژه هفته مشاغل در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال  در سطح آموزش و پرورش اشاره کرد و از ادارات زیرنفع خواست دراین راستا همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در رابطه با اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز گفت: اهمیت هدایت تحصیلی سرنوشت انسان را در طول زندگی رقم می زند یعنی دانش آموزان را در مسیر استعداد و رشد قرار می دهد.

حاتمی خاطرنشان کرد: درسال گذشته در سطح استان 11 هزار و 270 دانش آموز انتخاب رشته کردند که از این تعداد 37 درصد در رشته تجربی انتخاب رشته کرده بودند که نسبت به میانگین کشوری درصد خوبی را نشان می دهد.

وی افزود: درحالی که برای رشته های هنرستان در فنی و حرفه ای و کاردانش هنوز ظرفیت های خوبی برای تعیین رشته دانش آموزان در استان وجود دارد.

وی به وجود 50 هنرستان دراستان خراسان شمالی اشاره کرد وگفت: در سه سال اخیر بعد از سفررهبری به استان 5 هنرستان دیگر دراین استان بازگشایی شد.

حاتمی افزود: تمامی هنرستان های استان از لحاظ فضا و امکانات از جایگاه خوبی برخوردار هستند و حتی برای جذب دانش آموزان در هنرستان ها در رشته های کشاورزی و صنعتی ظرفیت جذب هم برای پسران و دختران وجود دارد.

وی اظهارکرد:باتوجه به مصوبه ای که با درخواست دولت و تصویب مجلس در مورد تجهیز هنرستان ها در نظر گرفته شد امیدواریم شاهد رشد اعتبارات هنرستان ها در سال جاری باشیم.

وی با بیان این که موضوع هدایت تحصیلی به یک سری  عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی بستگی دارد، گفت: چراکه بعضی رشته ها برای دانش آموزان در منطقه زمینه اشتغال آن وجود دارد و برخی دیگر در مناطق اینگونه نیست.

وی افزود: بخاطر همین از خانواده ها و مشاوران تقاضا داریم به نیازهای جامعه و بازار کار استان درانتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان توجه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فلسفه هنرستان های کاردانش را در استفاده از توان علمی، فنی و تجهیزاتی سایر ادارات و بخش خصوصی اعلام کرد وگفت: ما باید برای تربیت نیروهای متخصص جامعه از توان بخش خصوصی برای مهارت دانش آموزان استفاده کنیم.

وی افزود: بایستی درهنرستانها 60 درصد مبانی علمی و 40 درصد کاری باشد و درکاردانش ها نیز 40 درصد مبانی علمی و 60 درصد کاری باشد.

 

جذب در رشته تجربی نیاز به مدیریت دارد

عسگری، رئیس اداره مشاوره و هدایت تحصیلی  آموزش و پرورش بجنورد نیز با اعلام این که جذب دانش آموزان در رشته تجربی در سطح کشور از آمار بالایی برخوردار است ،گفت: براین اساس جذب در رشته تجربی نیاز  مدیریت دارد چراکه این رشته روز به روز در سطح کشور رو به افزایش است .

وی یاد آور شد: در سال گذشته دراستان 940 داوطلب در آزمون شرکت کردند که از این تعداد 540 نفر فقط در رشته تجربی بودند.

وی افزود: براساس نیاز شغلی کشور، بازار کار و سیاست های وزارت خانه دانش آموزان به رشته های مختلف هدایت می شوند.

وی دررابطه با تغییر رشته دانش آموزان نیزگفت: امسال بحث تغییر رشته در مدارس براساس نیازهای منطقه ای دانش آموزان انجام می شود و تغییر رشته در خرداد و شهریورماه صورت می گیرد.

رییس اداره مشاوره و هدایت تحصیلی  آموزش و پرورش بجنورد  اظهار داشت: حدود 3 درصد مراجعه به مراکز کاریابی براساس انتخاب رشته صورت می گیرد این بدان معناست 97 درصد بازار کار افراد براساس رشته تحصیلی آنها نیست .

تجلیل از 360 معلم پویا در هفته معلم

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی از تجلیل 360 معلم پویا در هفته معلم در استان خبرداد وگفت: برگزیدگان 18 اردیبهشت ماه امسال طی همایشی تجلیل می شوند.

 قنبرعلی خوش آینه،معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی  درنشست خبری با خبرنگاران در هفته بزرگداشت مقام معلم به تشریح برنامه های هفته معلم در استان پرداخت وگفت: بیش از 200 عنوان برنامه درهفته معلم درسطح استان برگزار می شود.

وی برنامه های هفته معلم را زنگ سپاس ،همایش معلمین درتمامی شهرستان ها، تجلیل از 210 نفر ازهمکاران استثنایی، برگزاری یادآوره 320 فرزند همکار شهید و 71 معلم شهید در سه شهرستان شیروان، اسفراین و بجنورد ،گلباران مزار شهد،پیاده رویی خانواده بزرگ فرهنگیان و... اعلام کرد.

وی از برگزاری جشنواره شعر وموسیقی بومی و محلی درعصر روز 18 اردیبهشت ماه امسال در تالار حافظ بجنورد خبرداد و گفت: همایش ملی تحت عنوان حقوق شهروندی جامعه مدنی با حضور سخنران کشوری خانم دکتر امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در 19 اردیبهشت ماه درکمپ پتروشیمی بجنورد برگزار می شود.

وی محورهای همایش ملی حقوق شهروندی جامعه مدنی را در 13 محور برشمرد  که هم اکنون بیش از 170 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است .

خوش آینه از ثبت نام حدود 400 نفر جهت شرکت دراین همایش خبرداد وگفت: پیش بینی ما دراین همایش بیش از 1000 نفر است.

وی به تجلیل حدود 110 معلم سیار عشایردر منطقه گلیل شیروان در 21 اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد وگفت: علاوه براین تعداد از 160 معلم چهار، پنج وشش پایه  و 300 معلم عشایر چهار پایه نیز تجلیل خواهد شد. 

 انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک