جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ساعت ۰:۴۱
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بجنورد مطرح کرد:

ثبت ۵ وقف جدید تا پایان فروردین امسال/ارائه مشاوره برای ثبت وقف متناسب با نیاز جامعه

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بجنورد از ثبت 5 وقف جدید تا پایان فروردین ماه امسال در شهر بجنورد خبرداد وگفت: پیش بینی ما تا پایان سال جاری ثبت حدود 35 وقف است.
ثبت 5 وقف جدید تا پایان فروردین امسال/ارائه مشاوره برای ثبت وقف متناسب با نیاز جامعه,

حجت الاسلام عظیم آسوده، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بجنورد درگفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به ثبت 24 وقف در سال گذشته از ثبت 5 وقف جدید تا پایان فروردین ماه امسال خبرداد.
وی روند ثبت وقف طی سال جاری  را تاکنون بسیار مطلوب ارزیابی کرد وگفت: با این روند پیش بینی ماه تا پایان سال جاری حدود 35 وقف خواهد بود.
وی افزود: در حالی که تا پایان سال 95 حدود 24 وقف درسطح شهر بجنورد به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در آستانه ماه شعبان و رمضان قرار داریم ثبت وقف دراین ایام به صورت خاص پرداخته می شود و با افزایش وقف از سوی خیرین دراین ایام مواجه خواهیم شد.
حجت الاسلام آسوده ارزش ریالی 24 وقف سال گذشته را حدود 5 میلیارد تومان وارزش ریالی 5 وقف جدید امسال را نیز یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد. 
وی وقفیات امسال را شامل حدود 6 هکتار زمین دیم کشاورزی، 4 دهنه مغازه، منزل مسکونی ، زمین کشاورزی و نیم هکتارباغ انگور عنوان کرد.
وی اظهارکرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال وقف هایی که درحال انجام است مشاوره وقف از سوی کارشناسان مربوطه داده می شود تا براساس نیاز روز جامعه و شهر وقف ها انجام شود.
رئیس اداره اوقاف شهرستان بجنورد در رابطه با سرمایه گذاری موقوفات  نیز گفت: امسال بایستی طبق برنامه ریزی اعلام شده از سوی سازمان به سمت سرمایه گذاری و احیاء وقفیات پیش برویم.
وی افزود: براین راستا طی برگزاری جلسات متعدد دراین خصوص از ابتدای سال جاری تاکنون سه سرمایه گذاری با ارائه طرح های پیشنهادی خود برای سرمایه گذاری ورود پیدا کردند.
وی ادامه داد: همچنین امسال در تلاشیم تمام موقوفاتی که در اختیار مستاجرین هستند خود مستاجرین از زمین کشاورزی دراختیار دارند درآمد زایی کنند.
حجت الاسلام آسوده اظهارکرد: هم اکنون در سطح مرکز استان زمین های کشاورزی و باغات فراوان داریم که باکمترین درآمد روبروهستند که با پرورش ، رشد و مکانیزه کردن این زمین ها می توانیم درآمد زایی خوبی داشته باشیم.
وی انجام 246 مورد سند دفترچه ای به تک برگی جدید،پیگیری انجام 786 مورد سند مالکیت موقوفه امکان دینی، مذهبی مساجد، تنظیم  قرارداد 600 سند  اجاره،2100 متر تعمیر و ساخت واحداث بنای موقوفات و امامزده ها را از جمله اقدامات در دست انجام اداره اوقاف بجنورد در سال جاری عنوان کرد. 
لازم به یاد آوری است اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بجنورد طی دو سال پیاپی در سال های 93 و 94 موفق به کسب رتبه اول استانی از لحاظ برنامه های اجرایی شده است.
انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک