جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۸۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ساعت ۱۰:۲۳
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی عنوان کرد:

ورودی بیکاران بیش از نیروهای کار خروجی است/آموزش های دانشگاهی، کارآفرین نیستند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با تاکید بر توانمند کردن محصلان دانشگاهی مبتنی بر ارائه آموزش های مهارتی، گفت: در حال حاضر ورودی بیکارن بیشتر از تثبیت اشتغال و نیروهای کار خروجی است.
ورودی بیکاران بیش از نیروهای کار خروجی است/آموزش های دانشگاهی، کارآفرین نیستند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حسن نوری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بر لزوم توانمند کردن و ایجاد انگیزه اراده در محصلان دانشگاهی برای اشتغال آینده آنان تاکید کرد.

نوری با تصریح بر این مطلب که بسیاری از رشته های دانشگاهی با نیاز بازار کار تطبیق ندارد، خاطر نشان کرد: ورودی بیکاران بیشتر از تثبیت اشتغال و نیروهای کار خروجی است.

وی برنامه سازی را راهکار مهم ایجاد فرصت های اشتغال و کاهش نرخ بیکاری برشمرد و گفت: در همین راستا، برنامه جامع کارآفرینی استان را برای برنامه ششم توسعه تدوین کردیم.

به گفته وی، در این برنامه، راه اندازی مرکز شتاب دهی برای ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان، راه اندازی پارک خلاقیت و نوآوری ویژه کودکان و راه اندازی بازارچه دانش آموزان کارآفرین به منظور آشنایی دانش آموزان با مهارت های بازاریابی در استان را در دستور کار سال جاری خود قرار داده ایم که اجرایی خواهند شد.

افزون بر این، نوری یادآور شد: همچنین از ادارات کل استان درخواست کرده ایم تا برنامه اشتغال سال جاری خود را تدوین و بر ظرفیت مشاغل کوچک، خانگی و زودبازده نیز معطوف شوند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان نیز اشاره کرد و گفت: آخرین آمار موجود از نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان مربوط به سال 93 است که این آمار از نرخ بیکاری 21.3 درصد جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار استان در سال 93 حکایت می کند.

وی افزود: نرخ بیکاری این جمعیت در کشور 18.5 درصد بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این آمار سال 93 گویای این است که 50 درصد از جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی استان در آن سال هیچ رغبت، انگیزه ای و امیدی برای ورود به بازار کار و مهارت آموزی نداشته اند.

وی همچنین با ابراز تاسف از رشد مدرک گرایی دانشگاهی، اذعان کرد: آموزش های دانشگاهی، آموزش های کارآفرین همراه با تقویت اراده و انگیزه برای محصلان دانشگاهی نیست.

در عین حال، وی در خاتمه به ظرفیت بالقوه تولید پوشاک در استان نیز اشاره داشت و گفت: از سال 94 بر تقویت صنعت پوشاک در استان معطوف شده ایم که در همین راستا، با تلاش های انجام شده، موفق شدیم تا تعدادی از اشخاصی که می توانند در منزل به تولید پوشاک بپردازند را به بازارهای فروش متصل کنیم.

نوری همچنین افزود: در سال 95 نیز در استان تعدادی واحد پوشاک فعال شدند.

وی گفت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی حدود یک میلیون دست پوشاک در 53 کارگاه تولیدی با اشتغال 453 نفر تولید می شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: استان مستعد آن است که این ظرفیت تولید پوشاک را تا دو برابر توسعه دهد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک