چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۷۸۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ساعت ۴:۳۸

پاس کاری قبول شدگان آزمون فنی و حرفه ای خراسان شمالی/ امید به تدبیر در دقیقه ۹۰

مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای که دوسال قبل در آزمون تبدیل وضعیت قبول شدند و خود را در آستانه استخدام و آینده خود را در شرف شکوفایی می‌دیدند ـ اکنون مدت‌هاست ‌از بلاتکلیفی به ستوه آمده‌ اند و با توجه به اینکه عمر تعیین تکلیف آنان تا پایان برنامه پنجم توسعه است حال نگران پایان عمر برنامه پنجم توسعه هستند.
پاس کاری قبول شدگان آزمون فنی و حرفه ای خراسان شمالی/ امید به تدبیر در دقیقه 90,

به گزارش عصر اترک، ماجرا از آنجا آغاز شد که دو سال قبل مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای در آزمون تبدیل وضعیت شرکت کردند و عده ای قبول شدند و تعدادی از آنها تبدیل وضعیت شدند اما هنوز تعدادی از قبول شدگان، تبدیل وضعیت نشده اند .

هفته گذشته بود که یکی از قبول شدگان آزمون تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای به پیمانی در تماس با عصر اترک گفت از بلاتکلیفی و پاس کاری ها خسته شده ایم.

وی گفت: ما قبول شدگان برای تبدیل وضعیت شدن از حق التدریس به پیمانی، دو سال است که به طور مستمر پیگیر تعیین تکلیف وضعیت خود هستیم و با ادارات مرتبط و نمایندگان مجلس در حال گفت و گو هستیم اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

وی ادامه داد: از سال 95 به ما قول به کارگیری در پست های خالی ادارات زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داده اند اما هنوز خبری نیست.

 

2 سال بلاتکلیفی

الهی یکی از مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای شهر آشخانه در رشته برق درباره بلاتکلیفی اش پس از قبولی در آزمون استخدامی تبدیل وضعیت فنی و حرفه ای سال 94 می گوید: در سال 94 آزمون تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای به پیمانی شرکت کردم که در مهر ماه سال 94، نتیجه اول آزمون اعلام شد و بنده قبول شدم و در نیمه دوم آذر ماه نیز در مرحله گزینش در فهرست قبول شدگان قرار گرفتم.

وی اظهار می کند: پس از آن سازمان فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد احکام تبدیل وضعیت قبول شدگان این آزمون استخدامی در 22 بهمن ماه سال 94 امضا خواهد شد این در حالی بود که این احکام تا اردیبهشت ماه سال 95 نیز امضا نشدند.

وی تصریح می کند: در بهار سال 95 ابتدا اعلام شد که احکام قبول شدگان را بر اساس نمره قبولی آنان در آزمون صادر خواهد شد اما پس از آن دوباره اعلام شد احکام بر مبنای سابقه کاری مربیگری قبول شدگان در مراکز فنی و حرفه ای امضا می شود که بر همین اساس، احکام بسیاری از قبول شدگان بر مبنای سابقه کاری مربیگریشان امضا شد و احکام عده ای دیگر از قبول شدگان از جمله بنده امضا نشد.

الهی بیان می کند: بنده و دیگر قبول شدگان بلاتکلیف علت را جویا شدیم که به ما پاسخ دادند سازمان فنی و حرفه ای کشور پست خالی در مجموعه فنی و حرفه ای کشور ندارد تا شما را به صورت پیمانی جذب کند.

وی می افزاید: وزارت کار نیز اعلام کرد با توجه به اینکه پست خالی در مجموعه فنی و حرفه ای کشور وجود ندارد بنابراین ادارات فنی و حرفه ای کشور با استانداری ها مکاتبه کنند تا آنان پست های خالی استان خود را که مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، شناسایی و معرفی کنند تا قبول شدگان بلاتکلیف در این پست ها به کار گرفته شوند و این در حالی است که هنوز در این باره هیچ نتیجه ای را ندیده ایم.

 

پست های خالی که هیچوقت شناسایی نشد

براتی، از دیگر مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای در شهر بجنورد نیز اظهار می کند: در مرداده ماه سال 95 در آزمون تبدیل وضعیت فنی و حرفه ای کشور شرکت کردم و قبول شدم اما با توجه به تغییر مدیریتی در سازمان فنی و حرفه ای کشور، تصمیم بر این شد که قبول شدگان این آزمون بر مبنای سابقه کاری بالا، تبدیل وضعیت شوند و بنده که فقط پنج سال سابقه کاری داشتم جزو تبدیل وضعیت شدگان قرار نگرفتم.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای کشور تعیین تکلیف قبول شدگان این آزمون که زیر هشت سال سابقه کاری را دارند به پایان سال 94 موکول کردند، تصریح می کند: ما قبول شدگان جذب نشده تا سال 95 بلاتکلیف بودیم که دوباره اعلام شد استخدام نیروهای قبول شده بلاتکلیف باید از طریق سازمان برنامه و بودجه انجام شود.

براتی می گوید: بر همین اساس، سازمان برنامه و بودجه به استان ها اعلام کرد که پست های خالی ارگان ها شناسایی و معرفی شوند تا این قبول شدگان بلاتکلیف در این پست ها به کار گرفته شوند و این در حالی بود که این دستور العمل در خراسان شمالی عملی نشد.

 

سال 95 وعده پایان بلاتکلیفی

برومند، از دیگر مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای در شهر اسفراین که از قبول شدگان آزمون تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس به پیمانی است نیز می گوید: قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس برای اینکه بالاخره این وضعیت بلاتکلیفی به یک سرانجامی برسد با اداره کل فنی و حرفه ای استان مذاکره کرد که پس از آن مطلع شدیم اداره کل فنی و حرفه ای در پاسخ این نماینده اعلام کرده بود احکام این نیروهای بلاتکلیف تا پایان سال 95 امضا می شوند اما هنوز این پاسخ به سرانجامی نرسیده است.

وی می افزاید: از این قول ها بسیار شنیدیم اما همچنان بلاتکلیف هستیم.

یک بانوی مربی فنی و حرفه ای در شهر شیروان نیز از دیگر قبول شدگان بلاتکلیف این آزمون نیز می گوید: ما قبول شدگان بلاتکلیف آزمون استخدامی تبدیل وضعیت فنی و حرفه ای موضوع تبدیل وضعیت خود را پیگیری کرده ایم که در پاسخ به ما فقط گفته اند برای استخدام شما باید پست خالی معرفی شود.

وی می افزاید: همچنین به ما گفته اند که با معرفی پست خالی از سایر ارگان ها، شما قبول شدگان بلاتکلیف در این پست ها استخدام می شوید و این در حالی است که ما قبول شدگان مربی هستیم.

 

مهلت جذب تا پایان برنامه پنجم توسعه

افزون بر این، این بانوی مربی خاطر نشان می کند: این مصوبه برگزاری آزمون استخدامی فنی و حرفه ای به منظور تبدیل وضعیت مربیان فنی و حرفه ای از حق التدریس به پیمانی، قابلیت اجرایی تا پایان برنامه پنجم را دارد که در حال حاضر نگران هستیم درصورتیکه هر چه زودتر تبدیل وضعیت نشویم، این مصوبه از دستور کار خارج شود و ما جذب نشویم.

 

نیاز فنی حرفه ای استان به 17 مربی

محمد رضا رضایی، مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره تبدیل وضعیت قبول شدگان بلاتکلیف آزمون استخدامی فنی و حرفه ای سال 94 اظهار کرد: در سال 91 مجلس شورای اسلامی قانونی به نام قانون تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه ای به پیمانی را مصوب کرد که در همین راستا، آزمونی برگزار شد و قبول شدگان آزمون نیز مشخص شدند.

رضایی گفت: در سطح کشور بسیاری از مربیان فنی و حرفه ای قبول شده در آزمون تا پایان سال 95 تبدیل وضعیت شدند اما شماری از مربیان قبول شده در آزمون به علت اینکه سازمان فنی و حرفه ای کشور با پست خالی روبرو بود، تبدیل وضعیت نشدند.

وی با یادآوری این مطلب که در خراسان شمالی 49 نفر از قبول شدگان در این آزمون تبدیل وضعیت شده اند و هنوز 17 مربی قبول شده دیگر بلاتکلیف هستند، گفت: درصورتیکه این 17 مربی تبدیل وضعیت نشوند 17 کارگاه فنی و حرفه ای استان نیز بدون مربی خواهد ماند.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس قانون، ادارات فنی و حرفه ای کشور دیگر نمی توانند مربی حق التدریس جذب کنند.

رضایی در ادامه با تاکید بر این نکته که مجموعه فنی و حرفه ای استان به این 17 مربی بلاتکلیف به منظور ارائه آموزش نیازمند است، عنوان کرد: برای تبدیل وضعیت آنان و حل و فصل این موضوع مکاتباتی را با سازمان مدیریت برنامه ریزی استان انجام داده ایم که آنان نیز با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور مکاتبه کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: حتی با نمایندگان مردم استان در مجلس نیز مکلاتبه داشتیم تا این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال 91 قانون تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس به پیمانی بر مبنای وجود پست های خالی سازمانی باید انجام می گرفت، در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه نیز با اتکا بر این قانون اعلام کرده است که هیچ پست جدیدی را به سازمان فنی و حرفه ای نمی دهد.

مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: در حالیکه سازمان فنی و حرفه ای کشور به نیروهای مربی نیاز دارد در تلاش است تا این مربیان قبول شده بلاتکلیف نیز تبدیل وضعیت شوند.

در عین حال، رضایی خاطر نشان کرد: این اداره کل همچنین پیشنهاد داده است با توجه به اینکه هفت مرکز آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان فاقد چارت سازمانی است، سازمان برنامه و بودجه کشور حداقل برای چهار مرکز از هفت مرکز آموزشی فنی و حرفه ای استان چارت سازمانی تعریف کند تا این 17 مربی قبول شده بلاتکلیف در این چهار مرکز جذب شوند که امیدوار هستیم سرانجام در آینده نزدیک تکلیف این 17 مربی نیز مشخص شود.

 

اختیار بکارگیری نیروهای بلاتکلیف را نداریم

مجید پور عیسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز در این باره اظهار کرد: هر چند که در حال حاضر در استان برای حل و فصل موضوع بلاتکلیفی این قبول شدگان تبدیل وضعیت نشده در حال بررسی و اتخاذ راهکارهای کارشناسی هستیم، در عین حال، این سازمان نیز از اختیارات لازم برای تحویل پست های خالی سازمان ها و ادارات استان و به کاری گیری این نیروهای بلاتکلیف در این پست ها برخوردار نیست.

پور عیسی افزود: این نقل و انتقالات پستی باید با هماهنگی وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی انجام شوند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که در حال حاضر شناسایی پست های خالی ادارات استان در حال انجام است، افزود: این در حالی است که ادارات استان انعطاف لازم را برای معرفی پست های خالی خود ندارند.

وی تصریح کرد: دو روز قبل با سازمان امور استخدامی کشور نشستی داشتیم که این سازمان اعلام کرد با وزارتخانه ها و سازمان های ذی ربط مذاکره خواهد کرد تا برای حل موضوع راهکاری اتخاذ شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در پاسخ به دغدغه این مربیان قبول شده بلاتکلیف که نگران از پایان برنامه پنجم توسعه و حل نشدن وضعیت استخدامی خود هستند نیز اظهار کرد: این قبول شدگان بلاتکلیف در پشت نوبت این تبدیل وضعیت هستند و از حل این موضوع ناامید نباشند.

پورعیسی تصریح کرد: تلاش ها و مذاکرات در حال انجام است تا تبدیل وضعیت آنان نهایی شود.

انتهای پیام/

 

    

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک