چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۰۹ - ساعت ۶:۵۲

"ترزا می" نامه اجرای برکسیت را امضا کرد

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا با امضای نامه ای خطاب به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا از فعال کردن ماده ۵۰ پیمان لیسبون و اجرای برکسیت خبر داد.

به گزارش یورونیوز، این نامه توسط نماینده بریتانیا به شورای اتحادیه اروپا ارسال می شود. نخست وزیر بریتانیا قرار است امروز با فعال کردن ماده ۵۰ پیمان لیسبون فرآیند اجرای برکسیت (خروج از اتحادیه اروپا) را به طور رسمی آغاز کند.

خانم می در رابطه با برکسیت گفت: «این برنامه ای برای ساخت یک اقتصاد قوی تر و جامعه ای عادلانه تر با پشتیبانی اصلاحات اقتصادی و اجتماعی است. برای این است که بریتانیا را به کشوری تبدیل کنیم که برای همه و نه تنها برای گروه اندکی مناسب باشد.»

نخست وزیر بریتانیا در نامه خود همچنین خواهان آغاز هرچه سریعتر مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده است. مذاکراتی که به نظر می رسد حداقل دو سال زمان برد.

در جریان همه پرسی که ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی انجام گرفت، حدود ۵۲ درصد بریتانیایی ها خواهان خروج از اتحادیه اروپا شدند و ۴۸ درصد نیز خواهان ماندن در اتحادیه بودند.
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک