سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۰۹ - ساعت ۴:۴۴

کارگاه گردی ، بسته جدید گردشگری در مازندران

ساری -ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که کارگاه گردی مسافران به عنوان فعالیت جدید برای معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی مازندران نوروز امسال در حال اجراست .

            کارگاه گردی ، بسته جدید گردشگری در مازندران,

مهران حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این بخش تعریف شده برای گردشگری در مازندران مسافران به کارگاههای تولید صنایع دستی استان می روند .
وی ادامه داد : این حضور مسافران از استان های مختلف کشور در محیط کار هنرمندان صنایع دستی مازندران به همراه توصیف و تشریح چگونگی تولید محصول همراه است .
معاون گردشگری مازندران همچنین گفت که مسافران در مدت حضورشان در این کارگاهها با نحوه تولید صنایع دستی از نزدیک آشنا می شوند .
وی همچنین خرید مستقیم صنایع دستی از هنرمندان را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح کارگاه گردی در مازندران برشمرد و افزود : نوروز امسال 27 کارگاه تولیدات صنایع دستی در مناطق شهری و روستایی بابل ، قائمشهر ، آلاشت ، تنکابن ، رامسر ، بهشهر ، کلاردشت ، ساری ، نور و آمل برای این طرح در نظر گرفته شد .
وی ادامه داد : همچنین در نمایشگاههای صنایع دستی و برخی مکان های تاریخی و موزه های مازندران با حضور هنرمندان صنایع دستی ، تولید انجام می شود .
به گفته حسنی ، تاکنون حدود 50 هزار مسافر نوروزی با شرکت در طرح کارگاه گردی پنج هزار قلم صنایع دستی هنرمندان مازندران را خریداری کردند .
مازندران بیش از 20 هزار هنرمند صنایع دستی دارد که در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند .
قالی بافی، گلیم بافی، جاجیمچه بافی، بافت گلیچه، چوقا، شمد و ملحفه، سوزن دوزی، رنگرزی و چاپ سنتی سفالگری و سرامیک سازی، فراورده‌های پوست و چرم، هنرهای مرتبط با فلز، هنرهای مرتبط با چوب مانند لاک تراشی ، حصیر بافی، طراحی سنتی و نگارگری، صحافی و جلد سازی سنتی، صنایع دستی دریایی عروسک سازی ازجمله رشته های صنایع دستی در مازندران است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654

انتهای پیام /*
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک