پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ - ساعت ۱۵:۲۰
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی:

۷۰ درصد اعتبارات حوزه محیط‌زیست خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد- رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی از تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات مربوط به بخش محیط‌زیست استان خبر داد.
۷۰ درصد اعتبارات حوزه محیط‌زیست خراسان شمالی تخصیص یافت,

به گزارش خبرنگار مهر، مجید پور عیسی بعدازظهر سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای اداری خراسان شمالی در سال ۹۶ که با حضور ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور برگزار شد، متوسط تحقق اعتبارات عمرانی استان از هر محل را ۵۷ درصد عنوان کرد و افزود: تاکنون توانستیم ۷۰ درصد از اعتباراتی که برای محیط‌زیست در نظر گرفته‌شده بود را تخصیص دهیم.

پور عیسی با اشاره به اینکه آمادگی افزایش این بودجه در برنامه ششم توسعه راداریم، تصریح کرد: در حوزه محیط‌زیست اولویت‌هایی در استان مشخص‌شده که باید پیگیری و عملیاتی شود تا به سرنوشت سایر استان‌ها در مواجه با مخاطرات زیست‌محیطی دچار نشویم.

وی عنوان کرد: ایجاد کارخانه‌های بزرگ و توسعه اشتغال باید موردتوجه قرار بگیرد اما نباید با مسائل زیست‌محیطی در تناقض باشد.

وی بیان کرد: ادبیات جدید توسعه یک فرآیند تدریجی است که باید با مدیریت فرآیند گذر، فضای زیستی مناسب هم برای نسل حاضر و نیز برای نسل آینده ایجاد کنیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی با اشاره به اقدامات کارگروه آمایش محیط‌زیست در استان، بر تعمق بیشتر به بخش‌های مربوط به حفاظت از محیط‌زیست در طرح آمایش سرزمین تاکید کرد.

پور عیسی عنوان کرد: با همکاری و تعامل مناسبی که با مجموعه سازمان‌های منابع طبیعی، محیط‌زیست و جهاد کشاورزی استان وجود داشت، توانستیم اهداف زیست‌محیطی در برنامه ششم توسعه را منطبق با اهداف سازمان ملل در این حوزه، پایش کنیم.

وی بیان کرد: در این راستا، هیچ پروژه کوچک و بزرگی بدون توجیه زیست‌محیطی و اخذ مجوزهای لازم، در استان اجرایی نمی‌شود.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک