پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ - ساعت ۱۰:۱۳
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد:

افزایش صدور مجوز برای سلاح های غیر مجاز آسیبی جدی است

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد وجود سلاح های غیر مجاز و افزایش صدور مجوز برای سلاح های مجاز را یک آسیب دانست.
افزایش صدور مجوز برای سلاح های غیر مجاز آسیبی جدی است,

به گزارش عصر اترک، مسلم محمد یاران در نشستی که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دادستان های این استان در بجنورد برگزار شد، تصریح کرد: برخی از قتل های صورت گرفته در این استان با استفاده از اسلحه های شکاری مجاز صورت گرفته است و باید در این زمینه توجه جدی شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی محیط زیست این استان کمبود نیروی محیط بان است، تاکید کرد: هر 36 هکتار از عرصه های محیط زیست این استان فقط توسط یک محیط بان محافظت می شود که باید نسبت به افزایش محیط بان ها اقدام جدی صورت گیرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از شکارچیان قاتلان بالفطره هستند چراکه به شکار یک حیوان اکتفا نمی کنند و اقدام به شکار حیوانات برای فروش گوشت می کنند که البته این افراد به طور کامل در این استان شناسایی شده اند و برخورد جدی با آن ها خواهد شد.
یاران با بیان اینکه یکی دیگر از تهدیدات محیط زیست فضای مجازی است، توضیح داد: متاسفانه برخی از افراد اقدام به نشر یک سری دروغ درباره محیط زیست در فضای مجازی می کنند که نشان دهند محیط زیست در خطر است.
وی گفت: به عنوان مثال طی یکی دو ماه اخیر کلیپی مبنی بر اینکه مجتمع پتروشیمی خراسان به محیط زیست آسیب وارد کرده است در فضای مجازی منتشر شد که البته متخلفان شناسایی و با آن ها برخورد خواهد شد.
یاران در ادامه کمبود تجهیزات محیط زیست این استان را یکی دیگر از آسیب ها بیان کرد.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: وضعیت جاده بجنورد به جنگل گلستان نگران کننده است.
یاران افزود: تاکنون در این مسیر تصادفات زیادی صورت گرفته است و باید نسبت به تعریض این جاده اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه امر چهار خطه کردن این مسیر در حال انجام است و بخشی از اراضی از قسمت چمن بید به جنگل گلستان تحت مدیریت محیط زیست است، ادامه داد: برای انجام برخی از عملیات همچون تعریض شانه جاده، ایجاد پارکینگ و مجتمع های خدماتی و رفاهی باید مجوزهای لازم از سوی این سازمان صادر شود.
یاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته در 24 ساعت سه سانحه رانندگی در این محور صورت گرفت که منجر به زخمی شدن 72 نفر و فوت 12 نفر شد که به نظر بنده یک تراژدی بود.
انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک