چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۰۷ - ساعت ۱۸:۲۲

پاریس میزبان تازه‌های نشر شهرستان ادب

انتشارات شهرستان ادب تازه‌ترین آثار خود را در نمایشگاه کتاب پاریس به بازدیدکنندگان معرفی کرد.
پاریس میزبان تازه‌های نشر شهرستان ادب,

به گزارش خبرگزاری فارس، رمان‌های جدید شهرستان ادب که به تازگی منتشر شده‌اند، برای اولین بار در نمایشگاه کتاب پاریس به جامعه کتاب‌خوان معرفی شدند.

«شاه‌کُشی» نوشته‌ی «ابراهیم اکبری دیزگاه» و «بی‌کتابی» نوشته‌ «محمدرضا شرفی خبوشان» دو رمانی هستند که برای نمایش اولیه راهی این نمایشگاه بین‌المللی شدند.

این دو رمان همراه با آثار منتخب دیگر انتشارات، در بروشورهایی به زبان فرانسه معرفی شدند تا بازدیدکنندگان غیرایرانی بتوانند، مختصری با حال و هوای ادبیات امروز کشورمان آشنا شوند. در این مدت، بازدیدکنندگان که اغلب از اهالی حرفه‌ای کتاب و ادبیات هستند توجه ویژه‌ای به غرفه ایران داشتند که با نمادهای ایرانی-اسلامی و نیز نوروزی تزیین شده بود.

«شاه‌کشی» داستان جوانی است که برای انتقام آن چه بر خانواده‌اش گذشته، تصمیم به قتل آخرین شاه ایران می‌گیرد و برای عملی شدن این تصمیم راهی محل جشن‌های 2500 ساله در شیراز می‌شود.

رمان «بی‌کتابی» نیز خواننده‌اش را به عصر مشروطه می‌برد تا ماجرای واقعی سرقت کتاب‌های نفیس خطی ایرانی به دست عوامل سلسله قاجار را روایت کند. شهرستان ادب، پیش از این، رمان «عاشقی به سبک ونگوگ» را از نویسنده‌ی «بی‌کتابی» منتشر کرده بود که در سال 1394 نامزد جایزه «جلال آل احمد» شد. ابراهیم اکبری دیزگاه هم در سال جاری با رمان «برکت» نامزد نهایی این جایزه ملی بود.

همچنین از دیگر کتاب‎های انتشارات شهرستان ادب که در این نمایشگاه حضور دارند می‎توان به رمان تحسین‎شده‎ «برج قحطی» نوشته «هادی حکیمیان»، رمان «زغال سرخ» نوشته «سیدحسن حسینی ارسنجانی»؛ رمان «دخیل هفتم» نوشته «محمد رودگر»؛ رمان «عاشقی به سبک ونگوگ» نوشته «محمدرضا شرفی خبوشان»، مجموعه‎شعر «ورمشور» سروده «مرتضی امیری اسفندقه»، مجموعه‎شعر «رودخوانی» سروده «محمدمهدی سیار» مجموعه‎شعر «کهکشان چهره‎ها» نوشته «علی‎محمد مودب» و... اشاره کرد.

سی‌وهفتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس با حضور ایران از 24 تا 27 مارس 2017 (4 تا 7 فروردین 1396) در محل نمایشگاه‌های پورت دو ورسای برگزار می شود.

انتهای پیام/و

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک