پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ - ساعت ۲۳:۴۹
معاون صنایع دستی،میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی خبرداد:

برگزاری ۱۲ بازارچه نوروزی در خراسان شمالی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری 12 بازارچه نوروزی در استان همزمان با نوروز 96 خبر داد.
برگزاری 12 بازارچه نوروزی در خراسان شمالی,

علی عابدی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در گفتگو با  خبرنگار عصر اترک گفت: در نوروز امسال تعداد 12 بازارچه نوروزی صنایع دستی با بیش از 300 غرفه در نقاط مختلف استان راه اندازی می شود.
عابدی افزود: این  بازارچه ها در نقاط مختلف استان از جمله ورودی شهر آشخانه، پارک ملی باباامان، خانه صنایع دستی و آیینه خانه مفخم بجنورد، پارک لاله شیروان، گود چشمه زینل خان اسفراین و ورودی شهر فاروج و چند نقطه دیگر این استان راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: این در حالی است که در مکان هایی از شهرهای استان نیز فضاهایی به صورت سیاه چادر برای عرضه صنایع دستی و پذیرایی از مسافران در نظر گرفته شده است.
عابدی بیان کرد: در این سیاه چادرها شرکت های مختلف محصولات صنایع دستی خود را در کنار سوغات این استان و تمام اقلام مورد نیاز مسافران به آنها عرضه می کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر عرضه تولیدات توسط صنعتگران استان، صنعتگران 10 استان دیگر از قبیل زنجان، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، قم، تهران و گلستان نیز  در ایام نوروز میهمان خراسان شمالی هستند و صنایع دستی و سوغات خود را در محل های تعیین شده عرضه می کنند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی یادآور شد: در کنار برگزاری این بازارچه های نوروزی، یک برنامه ویژه تحت عنوان کارگاه گردی صنایع دستی نیز در استان داریم که بر این اساس تعدادی از کارگاه های صنایع دستی استان در داخل شهرها که در ایام نوروز فعال هستند برای بازدید علاقه مندان آماده شده است.
وی با اشاره به اطلاع رسانی مکان این کارگاه ها در سطح شهر، تعداد این کارگاه های آماده شده را 15 مورد ذکر کرد و  افزود: طی این بازدیدها بازدیدکنندگان و میهمانان استان می توانند اجرای زنده تولید صنایع دستی استان را از نزدیک مشاهده کنند ضمن اینکه در صورت تمایل خرید نیز داشته باشند.
عابدی بیان کرد: در این میان، خانه نساجی سنتی واقع در روستای رویین نیز که به عنوان دهکده نساجی سنتی در کشور شناخته شده به صورت ویژه در ایام نوروز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.
انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک