سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ساعت ۱:۴۰

سیاست های ترامپ علیه ایران چگونه رقم می خورد؟

وبلاگ > خبر وبلاگ - دکتر علیرضا اکبری، عضو گروه نخبگان خبرآنلاین یادداشت جدید خود را با عنوان « کنسرت آمریکایی، یا موازنه ایرانی؟» منتشر کرده است.
سیاست های ترامپ علیه ایران چگونه رقم می خورد؟,

اکبری می نویسد: همیشه شرایطی بدتر از جنگ هم هست. همه شواهد در این مقطع حاکی از تمهید شدید ترین تحریم ها و محاصره اقتصادی علیه ما است. صرفنظر از برجام یا فارغ از نظر ایران راجع به "بی خاصیت بودن تحریم و محاصره"، امّاٰ، امریکا اینبار به خیال خود، قصد نمد مال" کردن ایران را دارد. بنظر میرسد که اینها همه خود نیز، مقدمه یک اقدام خصمانه بدیع باشد.

وی ادامه داده است: «رويكرد سياست خاورميانه اي دولت اوباما، هرچه كه بود، قابل تبيين و تفسير بود. هرچند كه دكترين "خلاء هدايت شده" امريكا در خاورميانه، دو لايه كاملا متفاوت داشت، امّاٰ، هم لايه "نرم و اشكار"، و هم لايه "سخت و پنهان" ان، قابل شناسايي و ادراك بود. ترامپ امّاٰ، نه خودش قابل خواندن است، و نه أفكار و انديشه هايش. ترامپ در سپهر سياست و امنيت، در واقع "يك اماتور فوق العاده حرفه اي است.»

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک