پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ساعت ۰:۴۶

توصیه های پلیس فتا در خصوص خریدهای اینترنتی

  رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان خراسان شمالي در خصوص خريدهاي اينترنتي گفت: اينترنت فضايي باز و بدون مرز است که مردم بايد هميشه احتمال خطر و آسيب را مد نظر قرار دهند و هنگام مراجعه به فروشگاه هاي اينترنتي به آن ها با ديده ترديد نگاه کنند زيرا ممکن است گرفتار کلاهبرداري شوند. 
توصيه هاي پليس فتا در خصوص خريدهاي اينترنتي,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، سرهنگ علی اعتمادي با بیان اینکه لازم است دقت شود که وب‌سايت مورد مراجعه داراي اصالت و اعتبار است، افزود: اولين پيش فرض براي حقيقي و سالم بودن خدمات يک فروشگاه الکترونيک‏ اين است که کالاهاي مجاز ارائه مي کند بنابراين فروشگاه هايي که کالاهاي غيرمجاز به فروش مي رسانند با احتمال بسيار بالا به قصد کلاهبرداري به وجود آمده اند.
وي ادامه داد: بدليل عدم تعريف مدل هاي مناسب و قانوني کسب و کار در خصوص وب‌سايت هاي مزايده آنلاين با يک تنوع گسترده و مخلوطي از فعاليت هاي قانوني و غير قانوني در قالب اين وب‌سايت ها مواجه هستيم و ايجاد کنندگان اين گونه وب سايت ها بايد نسبت به بررسي حقوقي و قانوني و ايجاد ساز و کار مناسب منطبق بر قانون اقدام کنند و مجوزهاي لازم مانند نماد اعتماد الکترونيکي را دريافت کنند.
وي افزود: همچنين اطلاع رساني لازم را در خصوص نحوه فعاليت و فرايند کاري ارائه کنند تا ضمن کسب اعتماد عمومي فارغ از درگيري هاي بعدي و جرم انگاري احتمالي فعاليت هايشان، به کسب و کار سازنده و موفق، در راستاي تقويت اقتصاد کشور و اشتغال زايي بپردازند.
رئيس پليس فتا خراسان شمالي بيان داشت: مردم عزيز مي توانند از طريق وب سايت پليس فتا به نشاني www.CyberPolice.ir و يا ايميل اين پليس به آدرس www.kh.shomali_fata@police.ir اقدام به ارائه گزارش تخلفات و جرائم احتمالي فروشگاه ها کرده و پليس فتا اقدام لازم را در اين زمينه صورت خواهد داد
سرهنگ اعتمادي هشدار داد: هرگز فريب تبليغات پر زرق و برق و قيمت‌هاي غيرواقعي برخي فروشگاه‌ها را در فضاي مجازي نخوريد، قبل از خريد اينترنتي در مورد فروشگاهي كه مي خواهيد از آن خريد كنيد تحقيق كنيد چرا که فروشگاه هاي معتبر، عموما آدرس پستي، تلفن و مشخصات خود را به طور دقيق در وب سايتشان درج مي كنند.
وي افزود: اگر از طريق تبليغات با فروشگاه آشنا شده ايد تقريباً مي توان اطمينان داشت كه فروشگاه مورد نظر فعال است، اما اگر به طور اتفاقي وارد فروشگاه شده ايد بايد بيشتر بررسي کنيد، يكي از نشانه هاي به روز بودن فروشگاه اين است كه بخش اخبارشان به روز است و اطلاعات تكميلي در مورد كالا به همراه قيمت و شرايط و هزينه هاي ارسال درج شده مي باشد.
اين مقام انتظامی تاکيد کرد: معمولا فروشگاه هايي كه يک شعبه فيزيكي دارند بسيار مطمئن تر از فروشگاه هايي هستند كه فقط به صورت مجازي پايه گذاري شده اند و آمارها نيز نشان مي دهد كه اعتماد افراد به فروشگاه هايي است كه شعبه ي فيزيكي دارند.
وي خاطرنشان کرد: وقتي از يک فروشگاه مجازي معتبر خريد مي كنيد، معمولا راه هاي متعددي براي نحوه خريد و دريافت كالا از جمله پرداخت وجه به صورت آنلاين، خريد به صورت پستي و واريز به حساب، وجود خواهد داشت، اما هميشه سعي كنيد روشي براي خريد خود انتخاب كنيد كه كمترين ريسک پذيري را داشته باشد.
انتهای پیام/
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک