شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ساعت ۰:۱۸
در شورای شهر بجنورد مطرح شد:

فکری عاجل برای قرارداد کارگران و وصول مطالبات شهرداری کشیده شود/فرهنگسرای شهروند تعیین تکلیف شود

عضو شورای شهر بجنورد شب گذشته در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد گفت: هر چند موضوع قرارداد کارگران سازمان های تابعه شهرداری بجنورد به صورت موقت تعیین تکلیف شد، با این وجود، برای موضوع قراردادهای آنها در سال آینده باید تدبیری اندیشیده تا موضوع به طور کامل حل شود.
فکری عاجل برای قرارداد کارگران و وصول مطالبات شهرداری کشیده شود/فرهنگسرای شهروند تعیین تکلیف شود,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، رضا فیروزه، شب گذشته در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد اظهار کرد: خوشبختانه طی روزهای اخیر موضوع عقد قرارداد با کارگران سازمان های وابسته شهرداری همچنین پرداخت حقوق معوقه و بیمه آنها به صورت موقت تا پایان سال جاری حل شد و شهرداری بجنورد نیز در این برزخ، به آرامش کوتاه مدتی رسید.
وی افزود: با این وجود، دوباره در سال جدید موضوع قرارداد با کارگران روی میز شهرداری و شورای شهر بجنورد قرار می گیرد که باید از الان نسبت به آن تدبیری اندیشیده شود زیرا جذب نیروی برای شهرداری باید به صورت حجمی و از طریق شرکت های تامین نیرو انجام شود که انجام آن به این راحتی نیست.
وی همچنین به مطالبات شهرداری بجنورد از ادارات اشاره کرد و گفت: این مطالبات باید دریافت شود تا شهرداری بتواند حقوق کارگران خود را بپردازد.
فیروزه در ادامه خواستار شد: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی به همراه اعضای شورای شهر و شهرداری بجنورد باید نسبت به موضوع قرارداد کارگران شرکتی مجموعه شهرداری بجنورد و اخذ مطالبات این نهاد از ادارات فکری عاجل بکشد.
وی افزود: معاون سیاسی و امنیتی استانداری باید ادارات را به تسویه بدهی هایشان به شهرداری مکلف کند.
افزون بر این، محمد حسن شادمهر، دیگر عضو شورای شهر بجنورد نیز به موضوع ساختمان فرهنگسرای شهروند اشاره کرد و گفت: چرا با وجود اینکه سه کارشناس رسمی دادگستری استان بر تخریب این بنایی که مشکلات فنی ساختمانی دارد، رای داده اند، رئیس شورای شهر بجنورد پرونده این ساختمان را به کمیسیون عمران و ترافیک ارجاع داده است؟
وی افزود: پرونده این ساختمان چهار دی ماه به کمیسیون عمران و ترافیک ارجاع شد و این در حالی است که هنوز این کمیسیون نظر نهایی اش را بابت تخریب یا تعمیر آن ارائه نداده است.
شادمهر با تصریح بر این مطلب که بنده، رئیس شورای شهر را نسبت به عدم پیگیری این موضوع مقصر می دانم و عقیده دارم که این عدم پیگیری هدفمند است همچنین خاطر نشان کرد: خبرنگاران نیز تعیین تکلیف این موضوع را به صورت جدی پیگیری نکرده اند.
حسین نقیب، رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر بجنورد درباره تصمیمی گیری برای این پرونده اظهار کرد: بررسی این پرونده روی میز کمیسیون عمران و ترافیک قرار دارد، اما وقتی معاونان و کارشناسان مربوطه شهرداری بجنورد را برای بررسی این پرونده به کمیسیون دعوت می کنیم آنان در جلسات شرکت نمی کنند.
وی با اذعان بر این نکته که بنای این ساختمان غیر فنی و غیر استاندارد بازسازی شده است، خواستار شد: رئیس شورای شهر بجنورد، شهردار و معاونان و کارشناسان مربوطه را ملزم بر شرکت در جلسات کمیسیون عمران و ترافیک کند تا بتوان به بررسی پرونده این ساختمان و اتخاذ یک تصمیم نهایی پرداخت.
حسین پیلتن، رئیس شورای شهر بجنورد نیز در این باره اظهار کرد: فردا موضوع این پرونده را از کمیسیون عمران و ترافیک پیگیری خواهم کرد.
وی افزود: عقیده بنده بر این است درصورتیکه سالن فرهنگسرای شهروند امکان مقاوم سازی دارد، مقاوم سازی شود و درصورتیکه این امکان وجود ندارد، تغییر کاربری داده شود.
به گزارش عصر اترک، هاشمی، مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی از مدعوان این جلسه بود، که او در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان 700 هزار مشترک موبایل همراه اول، 300 هزار مشترک تلفن ثابت و 100 هزار مشترک اینترنت داریم.
هاشمی همچنین گفت: برای ارتقای پوشش تلفن همراه اول در نقاط کور و کوهستانی استان تاکنون 610 سایت بی تی اس احداث کرده ایم.
وی در خاتمه به ساختمان اداری شرکت مخابرات استان واقع در تقاطع مخابرات شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: ساختمان جدید اداری در دست احداث این شرکت که به بهره برداری برسد، از این ساختمان کنونی جابجا خواهیم شد.
وی از شهرداری بجنورد برای شرکت در مزایده خرید این ساختمان دعوت کرد.
وی افزود: در سطح کشور از سال 96 اموال غیر مولد شرکت های مخابرات به نام شرکت مخابرات ایران به ثبت رسیده است، حال درصورتیکه شهرداری بجنورد در این مزایده شرکت کند و ساختمان را بخرد، مالک این ساختمان بومی خواهد بود و درصورتیکه شهرداری در این مزایده شرکت نکند، امکان دارد خریدار جدید از هر نقطه ای از کشور باشد که وجه آن به حساب شرکت مخابرات ایران واریز خواهد شد و مبلغ از استان خارج می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی گفت: این ساختمان در مزایده 32 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک