پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ساعت ۴:۳۰
رئیس گروه کارفرمایان سازمان ها در سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

تامین ۹۵درصد درآمدهای تامین اجتماعی از محل حق بیمه کارفرمایان و کارگران

رئیس گروه کارفرمایان سازمانها در سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: درحال حاضر 95 درصد درآمدهای سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه کارفرمایان، کارگران و بخشی کوچکی ازمنابع دولت تامین می شود.
تامین 95درصد درآمدهای تامین اجتماعی از محل حق بیمه کارفرمایان و کارگران,

محمد حسین قشقاوی، رئیس گروه کارفرمایان سازمانها در سازمان تامین اجتماعی در حاشیه همایش هم اندیشی با تشکل های کارفرمایی و رابطین بیمه ای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگارعصر اترک به اصل سه جانبه گرایی در تامین منابع سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: منابع این سازمان از طریق مشارکت کارفرمایان،کارگران و دولت تامین می شود.
وی افزود: در سیستم مشارکتی که در ایران حاکم است حق بیمه از ناحیه کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.
تامین 95درصد درآمدهای تامین اجتماعی از محل حق بیمه کارفرمایان، کارگران
وی با اعلام این که درحال حاضر 95 درصد درآمدهای سازمان تامین اجتماعی ناشی از حق بیمه کارفرمایان، کارگران و بخشی کوچکی از محل منابع دولت تامین می شود،اظهارکرد: درحالی که حوزه های دیگر درآمدی سازمان بسیار ناچیز است.
قشقاوی گفت: متاسفانه حوزه سرمایه گذاری سازمان با 50 تا 60 سال سابقه درصد بسیار ناچیز حدود 3 درصد از منابع سازمان را پوشش می دهد.
وی افزود: بنابراین هنوز هم تامین اجتماعی به حق بیمه واریزی بیمه شدگان  کارفرمایان وابسته است این درحالی است که باتوجه به وجود مستمری بگیران فراوان در کشور هزینه های بیشماری نیز درحوزه درمان از سازمان بابت استفاده بیمه شدگان صرف می شود.
 

3 میلیون و 100 هزار بازنشسته  تامین اجتماعی درکشور
قشقاوی به سه میلیون و 100 هزار بازنشسته ومستمری بگیر در کشور اشاره کرد واظهارداشت: برای این تعداد  ماهانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان مستمری ازسوی سازمان پرداخت می شود.
وی اظهارکرد: با این وجود سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر به وضعیتی رسیده که تاحدودی بابت منابع مالی ودرآمد و هزینه ای دچار مشکل شده است.
وی افزود: بنابراین بخش عمده وظایف سازمان وصول حق بیمه است و با وصول حق بیمه سازمان موظف است به افراد واجد شرایط خود که در چارچوب قانون مشخص شده خدمات باکیفیت ارائه دهد.
رئیس گروه کارفرمایان سازمانها در سازمان تامین اجتماعی اظهارکرد: همچنین اگر مسئولان و مدیران مربوطه سازمان نتوانند از محل وصول حق بیمه ها درست  و بهینه استفاده و سرمایه گذاری کنند بتدریج به مرحله بازنشستگی زود رس می رسند.
وی با اذعان براین که بلاخره همه صندوق های بازنشستگی زمانی با مشکل مالی برخورد می کنند، گفت: به خاطر دوره های مختلفی که درصندوق وجود دارد از جمله جوانی و پیری  معضل ورشکستگی گریبانگیر آنها می شود همچنان که در خیلی از کشورها این امر اتفاق افتاده است.
 

صندوق های بازنشستگی در ایران تماما ورشکسته هستند
قشقاوی با بیان این که هم اکنون صندوق های بازنشستگی درایران تماما ورشکسته هستند، از جمله این صندوق ها را صندوق کشوری، نیروهای مسلح، فولاد وبانک ها اعلام کرد.
وی به 18 صندوق بازنشستگی در سطح کشور اشاره کرد که درحال حاضر در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد، گفت:درحالی که بزرگترین صندوق درکشور صندوق تامین اجتماعی است که هنوز در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارد.
وی افزود: این که بگویم سازمان تامین اجتماعی در آستانه ورشکستگی قرار دارد دور از ذهن است به خاطر این که سازمان از ظرفیت بالا و قانون بسیار معتبر برخوردار است.
قشقاویی به ضعف هایی که در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد اشاره کرد و گفت: دراین مهم شکی نیست ولی تامین اجتماعی  قابلیت این را دارد که گروه های مختلفی را تحت پوشش خود قرار دهد.
وی افزود: این بدان معنا است سازمان بخش های  عمده کشور که ممکن است شمولیت بیمه نداشته باشند را می تواند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دهد.
وی ادامه داد: در صورتی که صندوق های دیگر فقط مربوط به افراد خاص خود هستند یعنی افرادی که تنها در حوزه مربوطه خود فعالیت می کنند تحت پوشش قرار می دهد.
 

نفوذ بیمه ای 72 درصدی سازمان تامین اجتماعی دربین صندوق های بازنشستگی
رئیس گروه کارفرمایان سازمانها در سازمان تامین اجتماعی نفوذ بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در بین کل صندوق های بازنشستگی در سطح کشور را 72 درصد اعلام کرد وگفت : درحالی که در مقایسه با جمعیت کشور 41 میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که نیمی از جمعیت کشور را در بر می گیرد.
وی به 23 میلیون کارگر در کشور اشاره کرد وگفت: از این تعداد 13 میلیون کارگر اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند  ولی دراین زمینه بازهم سازمان ظرفیت پوشش اشخاص وگروهای بیشتری تا سقف 20 میلیون نفر را دارد.
قشقاوی درباره این که اعلام شده هم اکنون سازمان در منابع خود دچار مشکل شده است ،اظهارکرد: از بعضی جهات سازمان دچار مشکل است ودراین خصوص مسئولین مربوطه به دنبال افزایش پوشش بیمه ای هستند.
وی افزود: همچنین براساس ماده 47 قانون تامین اجتماعی، سازمان در بازرسی ها از کارگاه ها و دفاتر قانونی می تواند برای شناسایی کارگران اقدام کند و تمام افرادی مشغول به کار هستند تحت پوشش قراردهد.
وی منابع سازمان تامین اجتماعی را حق الناس دانست که مربوط به تک تک افراد بیمه شده است که حق بیمه به سازمان واریز می کنند.
وی افزود: بنابراین سازمان تامین اجتماعی وابسته به گروه خاص ، اشخاص و سازمان های دولتی نیست.
 انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک