پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ساعت ۲:۳۶
عباس ارونقی :

عملیات زیرسازی و آسفالت معابر شیروان با گرم شدن هوا سرعت خواهد گرفت/

رئیس کمیسیون عمران وشهرسازی شورای اسلامی شهر شیروان اظهار داشت : عملیات آسفالت ریزی خیابانهای اصلی و فرعی بمنظور تسهیل در امر تردد وسایل نقلیه با سرعت ادامه داشته و بی شک با شروع فصل بهار شاهد ساماندهی و بهسازی بسیاری از خیابانها و معابر خواهیم بود.
عملیات زیرسازی و آسفالت  معابر شیروان با گرم شدن هوا سرعت خواهد گرفت.,

به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری شیروان، کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و هم چنین یکی از شاخصهای رضایت از عملکرد شهرداریها محسوب می شود
شهرشیروان بعنوان دومین شهر بزرگ استان خراسان شمالی  محسوب می شود، اما آسفالت معابر آن برازنده این شهر با جمعیت نزدیک به 100 هزار نفر نیست، کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و هم چنین یکی از شاخصهای رضایت از عملکرد شهرداریها محسوب می شود. طی سالهای اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در بیشتر شهرهای استان خراسان شمالی  از جمله مسائلی بوده است که شهرداریها با آن دست به گریبان بوده اند. شهر شیروان که از کیفیت پایین معابر شهری و به طور خاص میتوان گفت ازکیفیت پایین آسفالت معابر رنج می برد.

 


یکی از شهروندان شیروانی در گفتگو با خبرنگار ما از وضعیت اسفالت معابر شهر  ابراز ناراحتی کرد ،و خواستار مرتفع شدن این مشکل شد.
رباطی افزود :وضعیت اسفالت  بعضی از خیابان های شیروان بیش از چند سال است که به همین شکل رها شده که با توجه به قرار گرفتن شهرستان شیروان در مسیر عبور و مرور به مشهد مقدس وبا توجه به نزدیک شدن به سال نو ومسافرت های ایام نوروزباعث نارضایتی مردم شده است.
این شهروند تصریح می کند کوچه‌ها و خیابان‌های شیروان پراز چاله‌ و چوله است و نه ‌تنها موجب آزار و اذیت شهروندان می‌شود بلکه زیبنده شهر نیست و مسافران عبوری  از شهر در نگاه اول با خیابان‌های فرسوده مواجه می‌شوند.و برنما و زیبایی شهر تاثیر می گذارد.
 یکی دیگر از شهروندان شیروانی در این باره می گوید: کمترین حقوق شهروندی برخورداری از خدمات شهری مناسب است و داشتن معابر مناسب شهری از نیاز های پایه ای یک شهر است .
نصیری اضافه کرد  من به عنوان یک شهروند از وضعیت آسفالت معابر راضی نیستم و با وجود نامطلوب بودن وضعیت اسفالت  معابر شیروان  تاکنون توجهی کمتری به این مطالبه مردمی شده است
وی می افزاید: وضعیت ظاهری خیابان‌ها گواه این قضیه است، و خواستار رسیدگی به وضعیت چاله‌چوله‌های شهر شد.
این شهروند اضافه کرد : این وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‌ها باعث فرسودگی لاستیک، شکستگی کمک‌فنر‌ها و حتی تخریب جلوبندی خودروها می‌شود.
وی گفت: اگر فکری به حال این وضعیت نشود، به اموال عمومی و شخصی شهروندان نیز خسارت وارد خواهد شد.


یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت: جز چند خیابان اصلی شهر بقیه خیابان ها شیروان وضعیت بسیار بدی دارد، چاله های بزرگ در وسط خیابان ها هم به وسایل نقلیه آسیب می رساند، و هم نمای زشتی به شهر می دهد.
سالاری ادامه می دهد: این وضعیت معابر شایسته مردم شهرستان شیروان که دومین شهر استان می باشد نیست، و خواست مسئولان امر به این موضوع توجه کنند.
وی می گوید: معابرهایی با آسفالت بی کیفیت وپر از چاله چوله در سطح شهروجود دارد مانند ابتدای خیابان رزاز ، روی به روی اداره برق شیروان ،خیابان جوادالائمه یا میدان جعفرقلی ، بلوار فجر ، منطقه زیباشهروخیابانهای اطراف ان که برخی از رانندگان برای فرار از دست چاله چوله ها مجبورند به قسمت صاف خیابان که در لاین دیگر است ماشین را هدایت  کنند که این مهم خود باعث بروز تصادفات زیادی نیز تا کنون شده است
این شهروند تصریح می کند : در برخی خیابانها ی سطح شهر پس از بارندگی دریاچه های فصلی ایجاد می شود که  وقتی ماشینی از  خیابان عبور کند مثل موش آب کشیده می شویم.
یکی از رانندگان آژانس نیز در این باره می گوید وضعیت بعضی خیابان های  شیروان خوب نیست و ما برای سرویس دهی به ساکنین برخی مناطق دچار مشکل می شویم در فصل بارندگی نیز به علت  غیر قابل تردد بودن بعضی از کوچه ها سرویس دهی انجام نمی شود زیرا وجود چاله های عمیق و دست اندازها نه تنها صدای نارضایتی مردم را به پا کرده بلکه ما را با هزینه های گزاف تعمیرات ماشین مواجه کرده است وباعث کندی خدمات رسانی به شهروندان می شود.
رفیعی کوچه های خیابان جمهوری را نمونه بارز و اصلی مناطق پر از چاله و چوله دانست و گفت بخاطر نشست زمین دریکی از کوچه های این خیابان چرخ ماشینم در این چاله ها افتاد و دو حلقه لاستیک ماشین من ترکید.
 این شهروند تصریح کرد این خسارت ترکیدن لاستیک ماشین رو کی باید بدهد مگر مسول معابر و اسفالت شهر بغیر شهرداری نهاد دیگری است
وی اضافه کرد حفاری‌های بیش از حد در سطح شهر، حال ضروری و یا غیرضروری، باعث شده بارها و بارها آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها کنده شود؛ بعد از اتمام کار نیز آسفالت جدیدی بر روی آن می‌ریزند که همین امر علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، باعث بروز مشکلات برای ترددم مردم شده است.
 

رئیس کمیسیون عمران وشهرسازی شورای اسلامی شهر شیروان ضمن تایید این موضوع، اظهار داشت :عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان ها و معابر شیروان با گرم شدن هوا با سرعت ادامه خواهد داشت.

عباس ارونقی گفت :علت اصلی ان را طولانی شده فصل سرما امسال در شیروان  دانست و اضافه کرد عملیات روسازی اسفالت معابرنیز به این علت به کندی انجام می شود.
وی تصریح کرد هرسال در اسفند ماه کارخانه اسفالت شهرداری شروع به فعالیت میکرد که امسال با توجه به سرما هنوز شروع به فعالیت نکرده است.
ارونقی ابراز داشت: عملیات آسفالت ریزی خیابانهای اصلی و فرعی بمنظور تسهیل در امر تردد وسایل نقلیه با سرعت ادامه داشته و بی شک با شروع فصل بهار شاهد ساماندهی و بهسازی بسیاری از خیابانها و معابر خواهیم بود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شیروان ادامه داد: خدمات رسانی بهینه و کسب رضایتمندی شهروندان از اولویت های شهرداری برای بهبود چهره عمومی شهر و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان به حساب می آید و عنوان کرد: بهسازی و مرمت آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح شهر با هدف بهسازی معابر، تسهیل در تردد شهروندان و وسایط نقلیه بلافاصله با گرم شدن هوا  انجام خواهد شد.
انتهای پیام / م الف

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک